AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.362

My BMW 3D view

Cy
62
Cygnus
330e - 21
Hej, på utländska forum så indikeras det att man i nya appen my BMW skall kunna få upp en bild på bilens omgivning via kamerorna som används för att backa med mera. Dock har du över huvud taget inte något menyval i appen för detta. Kör en X4 30i 2020.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Remote 3D View är avstängt på svenska marknaden. Du kan bara använda 3D view inne i bilen.
Cy
62
Cygnus
330e - 21
Tack för det svaret. Då slipper jag leta efter denna funktion :) Jäkla trist att det är avstängt! Verkar ju fungera i flera andra länder i Europa!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Är det inte en programmeringssak då? Om funktionen är avstängd så bör det ju gå att trycka på on någonstans.

///BMW - Was sonst!
Någon som känner sig diskriminerad?
(Har det med svenska kameraövervakningsregler att göra?)
---
In which countries can my BMW vehicle use the BMW ConnectedDrive Service Remote 3D View?
Your BMW vehicle can use the BMW ConnectedDrive Service Remote 3D View in the following countries: Andorra, Australia, Belgium, Brazil, China, Germany, Estonia, France, Great Britain, Guam, Hong Kong, Ireland, Italy, Japan, Canada, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Macao, Malaysia, Marine Island, Mexico, Monaco, New Zealand, Netherlands, Palau, Poland, Portugal, Russia, Switzerland, Singapore, Spain, South Africa, Taiwan, Thailand, Turkey, USA.
---

Egentligen är jag mera störd över att min BMW (iDrive modell 2021) inte har stöd för att förstå talade svenska namn och adresser ...
Cy
62
Cygnus
330e - 21
Hej väldigt intressant. Vi är alltså ett undantag i detta! Vad är det som styr? Vart bilen är köpt eller där man befinner sig när man laddar ned appen?
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Det handlar om Svensk kameraövervakning, man kan ju "kränka" någon som blir filmad utan dennes vetskap...

Samma sak med dashcam som har funktionen att dom spelar in på parkeringen = ikke lov!

I andra länder så ser man kameraövervakning som något positivt.
to
1
topgun99
Z4 sDrivo 20i -21
Hej - bara programvara som sagt. Någon som känner till något 'hack' för att få till detta? Att fåt TV/DVD att spela medan man kör har det ju funnits 'hack' för länge såvitt jag vet.

Topgun99
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.