AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
526

Oregelbunden effekt + lyfta ur motor 520d e61?

St
15
Stolpen
E61 520d -08
Halloj!

Har nyligen märkt av att kedjan börja låta vilket den inte gjort innan, samt att den ibland går dåligt och ibland mycket bättre (dpf/insug?). Idag när jag startade den efter att ha stått still en stund så gick det också knappt att varva, ingen ork, alls, och när jag skulle börja åka så bara la den av. Startade om och den gick igen.

Söker nu proffshjälp. Vart ska jag börja kolla? Vad kan vara fel?

Pga allt detta funderar jag på att lyfta ur motorn, byta kedjekit och plocka bort egr och lite sånt, vad ska jag då tänka på? Hur extremt svårt är det? Så mycket frågor.

Vid vilket miltal kan de ge upp helt? Den har gått 44000 mil (Västerbottensbil) och vill göra jobbet men är det värt det?

Tack på förhand :)
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
En bil som gått 44000 har ju helt klart betalat av sig. Det är i min värld mycket tveksamt om man kan få hem en större motorrenovering ekonomiskt - även om man gör det själv. Men bäst vore väl först att konstatera att det är ett allvarligt fel på kedjan. Har den kuggat över får man ofta följdfel som är knepiga. Men om du inte kan reda ut detta enkelt och snabbt hade jag nog släppt bilen. Allt beror såklart på vilken ekonomi man, har behov av bil etc.

MAtthias

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.