AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.423

F31 328i - Vad ska man se upp med?

Har hittat en till synes fin F31 men har ingen erfarenhet av dessa. Så vad ska man tänka på?
Utrustningslistan känns ok, eller vad kommer man sakna?
Länk

///Micke
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Det viktigaste att veta är att det saknas 2 cylindrar på motorn.
Det vet jag!

///Micke
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Skämt åsido, de enda jag vet man ska ta sig en funderare på är x drive då det är stor risk för en dyr lagning. Jag som bor i stockholm tycker nackdelarna överväger fördelarna med råge. Annars är det väll bara det vanliga att kolla vid beg köp. Antar att det finns ett bäst före datum på alla tekniska tillval som finns att välja till på en modern bil.

Mvh Henke
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Är den verkligen x-drive? Ser inte så ut i utrustningslistan...

Det jag hade saknat är bättre stereo, verkar ha enbart standardljud, automat och stora skärmen (navi prof) som ger ett mer modernt utseende. Combox är en annan sak som verkar saknas vilket innebär att man får fixa bluetooth adapter och plugga in i aux uttaget för att streama musik.

Sen är det vissa frågetecken om kamkedjan. Kom tydligen en uppgradering till år 2015 men innan dess var det en klenare konstruktion som för vissa har gett problem. BMW åtgärdade en del på goodwill men tveksamt om de fortfarande gör det om något händer.
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Hmm, ja inbyggd bluetooth för samtal och musik känns viktigt. Trodde det va standard.

Kamkedjan kan va dålig på dessa med alltså. Har man bestämt sig för att köra bilen tills den är slut gör det inte så mycket med ett kamkedjebyte.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Tror bluetooth för samtal är standard men inte för att streama musik.

Kamkedje byte kan man väl ta, men inte motorras pga kamkedjan...
Tack för bra input!
Dock blev det ingen affär på denna då det var för mycket stenskott och andra småskador.

///Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.