AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.086

Aktivera navigering till destination med favoritknapp

Hej! Jag är ny här (och ny på BMW), så hoppas detta är rätt avdelning.
Det gäller iDrive-7 (i en G22 2021).
(Jag har sökt efter "favoritknapp NEAR destination".)
Jag misslyckas med att lagra en navigationsdestination under en av de 8 favoritknapparna, så att navigation till den startar. Det är bara kart-visningen som återkallas.
Jag vet inte i vilken mode man skall vara vid lagring. (Aktiv navigering har jag provat.)
Vid touch-visningen av vad som är lagrat anger den karta(eller kartvisning).

BMW:s instruktionsböcker är väldigt vaga ...
Någon som har tips?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag har inte iDrive 7 men i tidigare iDrive så har det fungerat likadant - där du matar in adress och trycker på "starta navigering" så ska du ha "starta navigering" markerat och hålla in en av knapparna 1-8 så kommer den spara navigering till den adressen. Har det på nuvarande bil och har sparat det på samma sätt på tidigare iDrive-versioner så det hade nog varit min första gissning på iDrive 7 också. :)

Edit: Hittade en video på iDrive 7 nu, 3:01 in i denna videon ser det ut att vara den knappen jag tänker på. Markera "start guidance" genom att scrolla dit med iDrive-hjulet och när den är markerad håll in genvägsknappen.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Först lägger du in vad din hemadress är. Sedan finns det ett alternativ som heter typ "navigera hem" ställ dig på det menyalternativ och håll in vilken snabbknapp du vill koppla den till. Testade precis i min bil där det är ver 7. Funkade perfekt.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Så kan man också göra. Bör funka med min metod för godtycklig adress också utan att lägga det som hemadress.
Tack alla för tips. Det var Hemaddress-"minnet", jag försökte med utan att lyckas (och heller inte mottagna destinationer från My BMW).
Det fungerade däremot att markera en destination från "Senaste Destinationer".
All good ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.