|
|
|
|---|---|
|
Har bytt fördelningslåda och ställmotorn till fördelningslådan. När bilen har blivit varm och man svänger med större rattutslag så kopplar inte fyrhjulsdirften ur, framdäck släpar/bromsas så som det är full 4WD vilket jag tror det är. Har googlat och funnit en möjlig förklaring i "steering wheel angle sensor" - låter rimligt med tanke på att 4wd ska kopplas ur vid stora rattutslag. Var sitter den? aritkelnummer? Någon annan idé vad felet kan vara? | |
|
Nu gissar jag, men kan det inte vara så att styrvinkelsensorn måste kodas in mot fördelningslådan - eller tvärtom snarare? Skulle sensorn annars ha gått sönder just vid bytet av f-lådan? |
|
|
Hej Enl uppgift har man testat med att byta den och problemet består. Det märkliga är att problemet uppstår när bilen blivit varm efter 15-20 min körning. Innan dess fungerar den som den ska. Har någon löst/hört/upplevt detta? mvh Jonas |
|
|
Om du har fel på styrvinkelsensorn bör du få tydliga felkoder och varningar för det. Antisladdsystemet bör tända en varning hela tiden. Har du några felkoder på något system? // Magnus |
|
|
Styrvinkelsensorn används även till antisladdsystemet för att kunna utröna om bilen svänger som det är tänkt och inte sladdar. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.