AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.360

Var köpa cabmotor.

Som rubriken säger, var får man tag på en ny pump till caben. Det verkar inte finnas att uppbringa i Sverige. Det gäller en z4 -03.Om någon vet var det finns så är jag tacksam för tips. /Magnus

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har inte BMW-verkstäderna den?

Om den inte finns i svenskt lager, brukar det bara ta några dagar för dem att få hem från Europeiska lagret...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tack för svar men när jag pratade med min verkstad så sa dom att den inte fanns i Tyskland, och dom var osäkra på hur lång tid det skulle ta att få tag på en.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det denna pump?
Länk

När jag sökte på nätet med art.nr. verkar den finnas att köpa på t ex. Ebay från England mm...dessutom troligen billigare än via BMW i Sverige.

Mvh
Johan B

Den är det tror jag. Tack. Pratade precis med verkstaden som skulle kunna göra det hela men nu är det även prat om ett specialverktyg som man måste ha. Dom säger att det är okänt hur långtid det tar att få tag på det och att det kan dröja månader innan dom lyckas få ett🤨. Någon som vet vad det är för verktyg?

Hittade delen på Hubauer-shop.de med art.nr54347193448.
Någon som kan bekräfta om det blir rätt?

Får jag ett ok, så beställer jag. 4300kr plus frakt 300kr

/Magnus

Hej! Vill bara tillägga att Hubauer Shop är en seriös firma, kopplad direkt till BMW. Själv köpte jag nya kodade nycklar till min Z3 från dem till bra pris.
Mycket kontroll och krav på papper att jag var jag och även ägare av bilen, vilket är bra.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Gå in i realoem.com och knappa in ditt chassinummer - sedan stegar du dig fram till rätt produktgrupp och tar fram art.nr. på delen - det art.nr. använder du för att få rätt produkt när du köper på "eftermarknaden".

Mvh
Johan B

Tackar för svar👍

Är det någon som vet något om verktyget min verkstad pratar om?
Kanske går att köpa bara jag vet vad jag ska leta efter.
/Magnus

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ebay är ju fullt med cabmotorer om man söker med artikelnumret.
Ska inte behöva betala mer än 1500 spänn max.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ingen som vet vad verktyget heter?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Behövs inga specialverktyg mig vetligen
Trådskaparen böt sin motor i vinter.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
JR
16
JR1
Z4 2.5si -07
Specialverktygen som åsyftas är en ställning man sätter cabben på efter avmonteringen samt demonteringsverktyg (i plast) för bilinredningar som kan köpas på bl.a. biltema. Jag bytte cab-motor i vintras och placerade cabben på en filt på garagegolvet.

Tack för svar. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, det mystiska och svåråtkomliga verktygen är alltså grejor jag själv redan har i mitt garage. Känns som om det hade varit ärligare av verkstaden att säga rent ut att dom inte vill göra jobbet. Jag har bestämt att jag fixar caben själv i vinter. Kollar man på youtube så ser det inte ut att vara särskilt svårt. / Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.