|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Okej tack för tipset! | |
| Diffbroms är kanske inget måste. Beror ju på hur du ska använda den. Köra bana med 400hk = Ja. Köra landsväg och motorväg = inga problem. Snabbt ur rondeller = ett måste 🙂 | |
| Åfan, då kanske det är något man får investera i i ett senare skede | |
| Då utbudet på m140 i Sverige är extremt dåligt funderar jag på att importera en från Tyskland, någon som gjort det och kan berätta lite för och nackdelar? Mvh | |
| Köper du från en auktoriserad handlare så är det i princip lika tryggt som att handla här hemma. Förstås svårare att klämma och känna innan du för över pengarna. Men bilarna ska normalt sett vara i gott skick för att hamna hos aukt. ÅF. Annars säljs de vidare direkt till mindre handlare. Mätarställningens korrekthet osv är inget som du behöver oroa dig mer för hos märkeshandlarna där än här. | |
| Okej tack sä mycket ska se över det alternativet. | |
| Jag hade valt M140i rwd med diffbroms monterad samt manuell låda. En kanon-kombo. Du får den moderna B58 motorn också. Hört mycket gott om den. | |
|
Hej! Jag kör en M140i rwd och är galet nöjd. Kör bilen på bana 4 ggr/år och till vardags året om. Ingen diff. Funkar mycket bra både på bana och gata. Tillräckligt snabb på bana med bra däck och kul och busig till vardags. Valde aktivt bort x-drive då vi har det på familjebilen (har en F31 också). Våga köp utan xdrive! Finns det någon annan bakjulsdriven sexcylindrig småbil på marknaden? Vet om att M140i är nedlagd numer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.