|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett väldigt irriterande problem med min bil. Har haft det sedan jag köpte den för flera år sedan och tänkt emellanåt att de kanske ska vara så. De är iaf att när man ska åka iväg så brukar man om man är försiktig komma iväg på tomgången med de flesta bilar. Men när jag gör det på min så dimper varvtalet när och oftast dör bilen. Om den inte gör det så åker den upp istället och har man kvar foten på kopplingen med dragläge så pendlar varvtalet mkt. Detta händer även när man ger den lite gas och oftast får man vara med och trycka ner kopplingen igen för att den inte ska hinna dö. Jag har kollat vacumslangar insugsbälg mm och inte heller fått några felkoder. Det händer aldrig (vad jag kan minnas) när bilen varit kallstartad. Lägger upp en video där man ser. I den håller jag alltså kopplingen på dragläge(still med foten) och rör inte på gaspedalen. Är det någon som haft liknande problem? Jag har googlat som en galning men inte hittat något alls. Tack på förhand. MVH | |
|
Vi hade det på en E46 325 -03. Exakt samma som du beskriver. Ett elände att hitta felet men till slut visade det sig att det var tempgivaren som mäter insugstempen. Vi bytte denna och sedan uppförde sig bilen som den skulle. |
|
|
Hej, Jag hade samma fel på min förra E46 325ti med M54b25, den kunde vara riktigt hopplös vid rödljusen.. Vill minnas att det försvann efter jag motionera tomgångmotorn/ventilen. Spjället i denna hade fastnat pga skit så det inte kunde röra sig (styrs av vakuumet i insuget). Elektroniksprej, putsduk och något att peta med. Lika viktigt att slangarna är hela och fina, speciellt den nedre som levererar vakuum till ICVn. DIY: Idle control valve (ICV) M54 |
|
|
Okej tack så mkt för era svar!! Hade inte förväntat mig något då de nästan känts som att jag varit ensam med felet. Anderz007, vet du vilken givare det var exakt, och vart den sitter? |
|
|
Inkommande luft. Vet ej hur den sitter mer än att den känner av tempen från -50 till +100. Finns i nån tråd så du får använda sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.