AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.400

F11 2016 Lackskada

Jag lyckades öppna bagageluckan med cykelstället på viket resulterade i en 2cm lång repa in till plåten :/ Hur fixar jag denna på enklaste sätt? Vill först o främst skydda mot rost och i andra hand få det snyggt.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Lackstift.
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Lämna in till ett proffs om du ska behålla bilen
Har googlat efter lackstift men hittar inget specifikt för bmw, måste väl ha korrekt lackfärg? Vet att det finns specifikt till volvo.. Jo jag har tänkt att behålla bilen så kanske ska höra mig för men vill inte lägga för mkt pengar. Har småbarn så räknar med diverse småskavanker på bilen men denna var lite väl djup :)
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Lackstift finns nog bara på BMW, men ofta tar de hem ett på ngn dag. Kan vara bra att göra vid repan snabbt om du har en repa ned till plåten. Men luckan kanske är i alu? Hursom så är det bättre att fixa direkt.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Bakluckan på F11 är inte i aluminium, det kom först med G31. Lackstift är nog mitt tips, finns en del bra tips på Youtube hur man löser denna typ av revor.
Tack! Ringde bmw och på onsdag har jag stiftet :)
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Chipex är en bättre variant av lackstift än det som man köper på BMW som kommer med pensel i locket. Med Chipex tar du bort överflödet av färg med ett medföljande lösningsmedel. Går iofs att göra med BMW's färgstift med om man vet vad man gör...
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Man ska inte använda en pensel när du lägger i, bästa är en spruta så att du fyller upp skadan upp till kanten. Pensel blir bara kladdigt och det kommer färg där det inte ska vara.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Här finns lite tips:

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.