|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är spekulant på en E31, 850i 1992, där koden för radion saknas. ÄR det kört eller går den att ordna fram via nätet? har sett en del sidor men har ingen aning om de fungerar. Kan BMW hjälpa en på en så pass gammal bil? | |
|
Hej, Har du googlat? Världen är full av förlorade koder! Det vanligaste och rekommenderade sättet att få veta koden är att kontakta en BMW-handlare och ha radions serienummer och ett ägandebevis redo. I bästa fall är det gratis. Ett annat sätt är genom en gratistjänst på nätet. Det enda med den, som gör mig lite frågande/misstänksam, är varför man servar hundratusentals "kunder" på ideell basis. Å andra sidan ser jag inte hur serienumret på radion och din e-adress skulle kunna missbrukas. Sidan - verkar - dessutom vara schysst. Länk /Lennart |
|
|
Hej Lennart! Tack för svar, visst har jag absolut googlat vilket jag även skrev, frågan var då om de verkligen fungerar :) BMW vet jag att de kan hjälpa men var osäker på så pas gammal bil. Tack. |
|
|
Länken kan väl vara värd att prova? Är det något som utmärker / utmärkte tysk noggrannhet, är det att ha koll och registrera. Dvs uppgifterna finns alldeles säkert, bara någon orkar hjälpa dig att leta. /Lennart |
|
|
Är det en Bmw Bavaria c business (pioneer)som sitter i bilen, så måste du ta med radio numret som står på ovansidan av radion, plus chassinummer på bilen, kostar 200-300kr för koden hos Bmw. Är det en Becker eller Bluepunkt så finns koden att köpa på nätet. |
|
|
Jag har Bavaria C Professional i min bil och åkte bara till Bavaria, angav mitt regnr och visade mitt körkort så fick jag koden. Det var ett antal år sedan så jag minns inte vad jag betalade. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.