AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
913

Hjärta eller hjärna när GT-modellen försvinner?

Hej, är på väg att bli ny BMW-ägare. Har blivit störtförtjust I BMW GT 320d/330i, M sport (2018).
Vet att modellen är omdiskuterad, hatar eller älskar utseendet osv.
Men - i mina ögon, den är praktisk sett till utrymmet (kommer från Audi A6), känns lyxig, fin sitthöjd osv.
Tittat på 320d och 330i kombi M sport innan, också fin (2017-2019), men ack så mkt mindre ben-
och lastutrymme.
Nu till frågan - GT ska ju inte tillverkas mer. Vad betyder det för framtiden, när jag säljer
den om några år? Är det smart att köpa en GT nu sett till det?
Följer jag hjärtat så är det ju köp... Men jag måste få råd till hjärnan här också :)

Tacksam för feedback!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag tillhör inte skaran som "älskar" GT-modellerna, de ser i mina ögon bara konstiga ut med "fel" proportioner (särskilt de stora plåtytorna över bakre hjulhusen), så jag är kanske inte helt neutral...

Men det lär finnas en god anledning till att de slutar tillverka dem, de har troligen inte tillräckligt många köpare/anhängare.

Det kommer säkert att finnas en liten skara fans av modellen i fråga, men de flesta föredrar antingen sedan, coupé eller kombi-modellerna. Om det får positiv eller negativ inverkan på andrahandsvärdet på GT-modellerna är svårt att säga - troligen färre spekulanter men de som finns kanske är beredda att betala lite mer för de få bilar som finns på marknaden....eller så blir de "svårsålda" pga. få köpare...!? Kan tänka mig att mer udda och exklusiva modeller/motoralternativ kan locka entusiasterna mer än mer "bruks-aktiga" (t ex. 320d) modeller.

:/

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tack för dina tankar Johan! nej det är ett kanske udda segment, men jag föll dit påden av flera skäl. Skönt att höra att den sannolikt inte blir alltför svårsåld i framtiden. Går hitta någon som mig som trillar dit :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.