|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vi får väl bedöma TS utifrån det han skriver. Är det fel, blir ju också svaren helt fel, vilket drabbar TS. Men att låta människor man känt i 25 år (utan problem och konflikter vill säga) få nycklar för att sätta sig i en varm bil 5-10 minuter låter inte vårdslöst för mig. Men att låna ut nycklar till personer som är uppenbart fulla och inte kända för nit och redlighet kan ju innebära att TS blir medvållande och eventuellt skadestånd jämkas eller faller bort. |
|
|
Blir nog tufft att få ersättning. Min gissning: kompisen har gjort sig skyldig till ett olovligt förfogande plus ett antal trafikbrott. Rattfylla? Vårdslöshet i trafik? Och säkert något mer. Då trådskaparen gett henne nyckeln så blir det säkert noll kronor från FB. Däremot kan han givetvis stämma henne civilrättsligt och har förmodligen goda möjligheter att vinna målet. Går det att styrka / bevisa vem som faktiskt kört? Om det är henne han lånade ut nyckeln till så bör det vara möjligt att vinna.risken finns väl att föraren / tjejen säger att hon hade tillåtelse att köra och bestrider de krav som riktas. Hur som helst: Väldigt tråkig situation att hamna i. |
|
|
Matthias: Det faktum att det försämrar ens eget läge att slira på sanningen brukar inte vara något problem för den som har till vana att slira lite på sanningen. De brukar liksom vara korkade nog att tro att andra människor inte förstår det. Googla på Top ten reasons why people lie Det är ett tråkigt läge som TS hamnat i, men inget som sagts i den här tråden får mig att tycka något annat än att han får skylla sig själv. |
|
|
AlexanderK: jag avstår från spekulationer om TS eventuella skuld i detta. Men som du ser så rymmer mitt svar flera varianter beroende på just eget vållande. Men jag tycker nog ändå att man skall utgå från det som står i tråden. Det blir ju enklare så. Kan ju bero på att jag tycker att forumet i första hand är till för att lösa problem och hjälpa till, inte spekulera i och moralisera över TS karaktär för mycket. Men jag är väl gammeldags. |
|
|
Kan tycka det är aningen skumt att ingen av dom 2 som var bilen kan klargöra för vad som hänt. Eftersom du från början inte trodde att tjejen hade druckit något, men som senare sen visade sig vara fel borde ju innebära att hon inte druckit speciellt mycket, och borde kunna klargöra exakt vad som hänt? Varför vill hon inte säga något? Vad har du sagt till f-bolaget? Jag får känslan av att hela historien inte kommer fram här. En känsla bara.. |
|
| @Matthias: Du måste ju märka att historien inte går ihop vid det här laget? | |
|
Lär inte vara någon av bilarna som redovisas i profilen om den skulle vara värd 800' Väldigt många och stora luckor i denna "historia". Om denna "beskrivning" lämnats till försäkringsbolaget förstår jag att det blir utan ersättning. |
|
|
Lowet: visst ser jag luckor i historien. Och TS har inte återkommit på ett tag. Men TS frågade om tips eller råd om hur han skulle göra med försäkringsärendet, och det har han ju fått. Det är väl det som är bra med detta forum. Moraliserande hjälper ju inte någon och för ju inte saken framåt. Man vet ju heller inte alltid till 100% hur saker och ting faktiskt är. Tänker på tråden med BMW i ån som ändå slutade på ett sätt som en del inte trodde. |
|
| BMWn i ån slutade väl snarare som alla trodde? Han gjorde upp i godo (för småpengar) eftersom han inte skulle fått nån ersättning annars alls. I det fallet tror jag att han blev lurad av någon närstående, han talade säkert sanning i hur han uppfattat händelsen. | |
|
Ska3: De kostade säkert runt 800 när de var nya 2016/17. Folk som anser sig ha blivit skadedrabbade tycker ju om att överdriva lite för att få sin historia att bli starkare. Du vet, jag har ju trots allt köpt BMW-bilar som kostat närmare tio miljoner kronor genom åren, om jag räknar vad de kostade nya och jag lägger ihop nypriset på samtliga, trots att jag inte köpte dem vid ny-tillfället. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.