AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
902

Koppling slirar? Varvmätare sticker iväg vid turboladd 525d f10 -10 Hjälp

Hej!
Haft min 525d f10 i 2 månader som jag köpte av firma. Bilen har gått 15.6k mil
Inga problem förens idag som jag märker att varvmätaren skiner iväg jätte hastigt vid turboladd, är det kopplingen? Luktat bränt några gånger när jag kört vanligt men ej reflekterat över det.
Vad är rimligt pris för ett kopplingsbyte?
Hur vet man om svänghjul är trasigt? och vad kostar det att byta?
All hjälp uppskattas
MVH: Joakim
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det en seriös firma, så har du minst 3 månaders garanti...ta upp detta med firman du köpte bilen av.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tack för svar! Vet att dem är ju skyldiga enligt konsumentköplagen i 6 månader men när jag var på plats så sa dem att dem vägrar ge ersättning oavsett om den ej skulle gå igenom bess... (Den skulle bessas ganska kort inpå köp) så tvekar att dem vill hjälpa till med detta
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det är inte så mycket frågan om vad de vill eller inte, utan frågan är vad det är avtalat om.

Säger papperna att du solklart ska få en ny koppling och de inte håller med om det så får du hota med ARN och en upplysning om att uthängning på nätet är att vänta. Naturligtvis kan du dra de inför tinget också men det är ändå rätt jobbigt och lite riskfyllt. (Vilket skojarna vet)

Finns det minsta tvekan om huruvida de ska betala kopplingen så kan du utgå från att de inte ska göra det. Bit i det sura äpplet och betala själv.

// Magnus

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Just koppling är också en sådan sak som är ganska enkel att märka om den är dålig om man kan bilar. Känns lite som att den som sålt bilen till bilfirman eller bilfirman vetat om att den var på gång. En koppling blir inte bara dålig på 2 månader.

I mina yngre dagar (typ 18 år gammal) så hade jag en BMW e34 540i som jag körde hårt med, någon gång märkte jag att kopplingen var på gång att ge sig. Satte ut den på annons och sålde den. Några år senare så såg jag den på annons igen och då stod det att kopplingen var bytt. Inte så schysst kanske, men folk gör så.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad är det för firma?

Är de anslutna till MRF, har de åtagit sig att följa utslag i ARN.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Universal motors heter dem :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.