AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.114

Nödöppning av cab funkar inte på Z4 -03

Hej, problem med caben som många andra Z4 ägare har.
Pumpen slutade att fungera när jag skulle öppna, den dog efter några centimeter.
Jag förstod genast vad det var frågan om. :/ Den måste bytas
Jag tänkte att jag får manövrera caben manuellt genom att frigöra den från pumpen med det
röda handtaget i bakluckan och fixa pumpen när det är lämpligt.
Men problemet är att det inte går att fälla caben trots att jag dragit i handtaget och
vridit det så att det sitter 90 gr.
Jag kan öppna caben ca. 2-3 dm sedan är det stumt. Någon som har råkat ut för liknande eller har en ide om hur det går att lösa?

Tacksam för svar
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag minns det som väldigt tungt när jag manövrerade caben utan motor. Har du vågat ta i tillräckligt? Men förstås, man ska ju inte behöva ta i så stommen skadas. Det var dock inga handgrepp utöver nödhandtaget jag behövde använda.
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Hmmm....
Det här var en knepig fråga...Det borde ju bara vara att trycka allt bakåt....lägg kraften i mitten av cabben....Antingen är det fel/korrosion i nån länk eller också så är du vegetarian

Izzy
Jag vågar inte trycka hårdare än jag gör. Det känns som att det blir stumt efter 2-3dm. Jag provar att gunga på den släpper inte.
Tror inte den blir frikopplad
Ps. Jag är inte vegetarian 🏋️
Går det att få bort innertaket på cabben? Tänker att det kanske syns om det är något stag som sitter fel.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Rätta mig om jag har fel, men är inte nödmanövreringen endast till för att kunna stänga?
Hej, när man drar i röda handtaget är det meningen att hydrauliken ska frikopplas. Det gör att det ska gå att både öppna och stänga ganska enkelt. Finns flera klipp på youtube. Jag har nu varit inne på amerikanska forum och där framgår att det inte är helt ovanligt det som jag råkat ut för.😠
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.