|
|
|
|---|---|
|
Fanns E21 modellerna med kort styrväxel?? Samt vad var det för utvxl i bakaxel på 82:ans 320? | |
|
Rikard i vårt team har en rally e21:a stående som har en kort styrväxel. Maila mig så vidarebefodrar jag kontakten.. info@jmbracing.nu |
|
|
Men hallå där Johan! Den ska ju jag ha! :-) De E21 med servostyrning hade lite kortare styrväxel har jag hört. Kiip Spiiding! |
|
| Jo, polarn har servo på sin e21a. När jag har kört den så känns det som det är kortare växel än på min bil iaf. Ska fråga honom om det... | |
| Spiidfriik: Sorry :) | |
| jag har varit och tittat på en E21 rallycross bil som verkar ha kort styrvxl ca 3 varv från höger till vänster kan det stämma?? | |
|
3 varv är ju inte jättekort. Det kan vara servoväxeln. En RC bil kan ju å andra sidan vara rätt rejält ombyggd och kan ha styrväxel från vilket märke som helst... Kiip Spiiding! |
|
| Jo det är ju sant spiidfriik men visst är det kuggstång på dom och dessutom sitter det bmwfälgar på den (ev e-30). | |
|
Jepp, kuggstång. Styrväxeln påverkar inte bultmönstret, jag förstår inte riktigt vad du menar. Kiip Spiiding! |
|
| Nja jag menar bara att det ät ju inte så troligt att dom kokat ihop någon special framvagn med annan kuggstång då detta skulle funka ypperligt orginal om det fanns vilket var min ursprungliga fråga!?! Och det verkar ju även så att det kan vara en från en servo som du säger har lite kortare styrväxel, hur har du på din egen e21?? | |
|
Än har jag standard, men jag hade tänkt handla den korta växeln som nämns tidigare i denna tråd. Styrningen i E21 är ju helt tragisk så nånting måste man ju göra. Anledningen till att man modifierar framvagnen med styrväxel från annat märke kan ju vara tillgång och pris, det var min tanke ang. rallycrossaren. Kiip Spiiding! |
|
|
rallycross4ever ska du börja köra rallycross? det vore kul med mer bmw i rallycrossen kör själv en e30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.