|
|
|
|---|---|
|
Hej alla kunniga, Jag har problem med min E87 2005. Rutorna åker ner ibland vid avstängning och fjärren slutar fungera i samband med detta. Efter en stund(ca 15 min) så fungerar allt som vanligt. Otroligt irriterande när man tänkt gå och handla eller liknande då man måste vänta på att allting ska fungera innan jag kan hissa upp rutorna och låsa bilen igen. Jag behöver inte starta bilen eller ha nyckeln i tändningen utan allting fungerar som vanligt efter en stund. Har använt en felkodsläsare men den visar inget fel. Tacksam om någon har en idé om vad det kan vara för fel på bilen. | |
|
Hej och välkommen till forumet! Händer det direkt efter att du stänger av bilen, medans du sitter i? Vad har du läst felkoder med för verktyg? Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
|
Hej Ola, Det händer några sekunder efter att man tagit ut nyckeln. Ibland hinner jag kliva ur bilen och då åker rutorna ner men ibland så händer det innan jag kliver ur. Jag vet inte riktigt vilken typ av läsare det var jag använde men fick låna den av en polare. |
|
|
Det jag lurar på är om det är något lurt med nyckeln, att den ibland sänder "öppna" konstant. Då aktiveras ju "convenient opening". Dvs att rutor ska åka ner. Har du någon annan nyckel att använda så prova den och se om felet kvartstår. Att jag frågar om diagnosverktyg beror på att många kör standardappar som typ Torque utan att veta att det bara är motorn de läser av. Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
|
Jag har testat med båda nycklarna och det är tyvärr samma problem med bägge. Märkte dock att på förardörren så går det inte att låsa dörren med nyckel.. Cylindern är lös inuti dörren. Kan felet bero på detta? At byta cylinder så kan det fungera? Är väldigt dålig på bilar så dörav jag kollar här innan jag åker in till BMW för det brukar kosta en hel del innan man ens får veta vad felet är. Ska kolla vilken typ av läsare det är. |
|
|
Hej, är låset helt sönder kan nog det möjligen ställa till det. Men det vill du ju nog fixa till så börja med det. Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.