|
|
|
|---|---|
|
Vibrationer i hastigheter mellan 85-95kmh tyder väl kanske på slitna länkarmar. Nu har jag aldrig bytt dessa tidigare så jag tar gladeligen emot lite råd innan arbetet, finns det några fallgropar? Alla kan skruva... Resultatet blir bara lite olika ;) | |
|
Hej, Det är ju lätt att ståplattor ställer till det en stund, innan däcken vant sig vid att rulla. Men lite pyssel med framvagnen är nog aldrig fel. Här ett bidrag ur den, som det verkar, lite bortglömda "Gör-det-själv / Mekartips" - avdelningen: Länk /Lennart |
|
|
Se där, mycke tack Lennart. Där fick jag lite läsvärt. |
|
|
Att få loss kullederna från spindeln är utmaningen, det är grova grejer på e38. Jag har köpt mig ett stort as till verktyg med utbytbara käftar och det löser problemet smidigt, hittar tyvärr inte länken just nu. Innan detta verktyg dök upp i garaget har jag haft sönder mindre verktyg. Annars är det inte några konstiga saker. Dra åt grejer först med bilen stående på hjulen igen för att skona bussningarna. // Magnus |
|
|
Kolla först däcken! Vad är det för däck? Ålder/skick? När balanserades de senast? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja men precis, Däcken är från nittiotalet samt de är förmodligen inte balanserade sedan då. Nu skall jag byta däcken till veckan, men trotts det så misstänker jag att visst byte kommer att bli aktuellt. |
|
| Hade exakt samma på min gamla 7a. Nya däck och fyrhjulsinställning rådde bot på det, så börja där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.