|
|
|
|---|---|
|
Min bil har gått nu 28000 mil och funkat perfekt och går bra ,men nu kommer ju klassikern vid dessa miltal att Partikelfilter i igensatt eller behöver bytas. får felkod 452A Partikelfiltersystem i INPA. När man läser om Partikelfilter igensatt så finns det många tankar om detta. Vissa beställer ett nytt i Tyskland via ebay finns ju både pirat och orginal som är renoverade i Ugn . Hörde på någon att piraten inte alls är samma som orginalet eftersom det saknas i vissa fall att den inte startar regenerering dpf och problem uppstår igen om 6000mil. Någon som har erfarenhet om detta ? | |
|
Hej.. Jag hade samma felkod som du och fick hjälp av Olao att nollställa någon form av räkneverk för dpf... Om jag fattat rätt så är det någon form av räknare som räknar ut att filtret är slut.. För mig kom den vid 25000mil och nu har den gått 277000mil o felkoden har inte kommit tillbaka... Det är min erfarenhet av den felkoden iallafall.. Kan ju vara värt att prova om du inte absolut vill köpa nytt dpf.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Stämmer att dom är inprogrammerade med ca 25.000 mil har också gett det nytt liv med en reset och fejkat ett byte. Regenereringen funkar inte när det inns en felkod i motorsyrningen. Har även plockat ned DPF och rengjort det manuellt med avfettning och spolat med varmvatten ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Om du behöver byta DPF, så finns det firmor i Sverige som rengör/bränner ur sådana. De flesta verkstäder bör veta detta, annars finns det ibland annonser på t ex. Blocket. Men som redan nämnt: Prova att "fejka" ett byte och lura datorn i bilen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag testade idag att nollställa efter att ha raderat felkoden tala om för datorn att partikelfiltret var bytt med Delfi 2015 dock kom varningen upp igen första resan. Så det blir nog att plocka bort det och skicka det för rengöring. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.