AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
784

E38 95 lister dörrar

Da
14
Davves
750i-96
Hej! Letar listen som går längst med bilen längst ner vid dörrarna båda sidor vars får man tag på dessa lister?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
BMW har nog. Jag köpte nya för några månader sedan.

// Magnus

Da
14
Davves
750i-96
Tack för svar! Ungefär vad fick du betala?
Jag upptäckte nyss en liten rostfläck nere i dörrhörnet HF och försökte se hur listen är konstruerad/fastsatt. Hamnade då på Schmiedmanns hemsida, där priset var ca 500, om jag minns rätt.

Men jag skulle vilja fråga här om hur listen tas bort och återmonteras (om det går)?

/Lennart
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag beställde från BMW i Baltikum, det är en handlare där som har sprängskisser med pris på hemsidan. Sök lite här på forumet.

Vad jag tror så sitter de bara fast med klämkraft runt dörrens nedre kant. Ser inte något annat. (Jag har inte tagit tag i bytet ännu, ska bättringsmåla mm innan)

// Magnus

Tack, Magnus!

Får också ett intryck av listen bara klämmer åt runt plåtvikningen. Men ibland verkar de här listerna innehålla en metallprofil, som lätt deformeras utan någon reell chans till en snygg tillbakaböjning.

Men eftersom du tycks ha känt på de nya, eller rentav demonterat en eller flera, kanske du har en uppfattning om hur ömtåliga de är / tycks vara?

/Lennart
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Dom ska dras loss bakåt. Kan gå trögt så man får knacka loss dom.
Ah, tack! :)

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.