|
|
|
|---|---|
|
Hej Tog en tur med Z pärlan i helgen och märkte i vissa lägen ett litet klingande ljud från drivlinan kan inte säga om det kom från bakaxel eller växellådan kör ju automat normalt så man har glömt bort hur dessa gamla bilarna var,har bytat olja i diffen Castrol Syntrans Limited Slip 75W-140 o växell. Castrol Syntrans B75W och det hoppas jag är rätt har även diffbroms 25%,nån som kan bekräfta att det verkar normalt bilen har precis passerat 4000 garanterade mil. | |
|
Lite tidigt ur mil-synpunkt, visserligen, men kör-stil och ålder har väl betydelse. Hardy-skivan, alltså. Ett förslag, bara. /Lennart |
|
| Det kan vara som Lennart skriver, hardyskivan. Jag vet en 2.0 som bytte efter 5-6000 mil. Det är väl gummit som åldras kanske. Min har gått 8000 men ännu inga problem. | |
| Jag skall kolla i helgen man borde väl kunna känna lite glapp om man lägger den i ettan och handbromsen till och vrider så gott man orkar på kardanen eller är det kanske bra ide att köpa hem en ny och byta. Tack så länge för tipsen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.