|
|
|
|---|---|
| Läser hela tiden att denna Motor ska ha problem med drev och kedjan. Gäller detta alla årsmodeller med denna motor i? Någon som kan bekfhut bekäfta hur det ligger till? STORT TACK | |
|
Kika på den här länken ;-) Länk |
|
|
”2009-2011 won’t snap”. Nåja. Det här t ex är en 520d F10: Länk |
|
| Tackar. Lite säkrare 2011 och framåt. Men problemen finns ändå kvar. Jäkligt trist. Ska man hoppa 3 serie rmodellen helt är frågan? | |
|
Det stora japanska Kobe Steel fuskade i ett otal antal år med kvalitetskontroll och/eller, framför allt, med -intygen. Jag misstänker att kamkedjeproblemen kan ha en viss anknytning till den perioden och att det inte går att dra en skarp tids- eller modellgräns. Partier med tveksam stålkvalitet bör rimligen fortfarande kunna förekomma, om än i en allt större utspädning. /Lennart |
|
|
"Ska man hoppa 3 serie rmodellen helt är frågan?" Nej, men kanske N47-motorn... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Ok 3 serien från 2015 har inga allvarliga brister? Satsa på en sån istället | |
| Varför inte en 330d? Helt annan gång och känsla. Dessutom utan allvarliga svagheter. | |
| Vill ha en som är billig att äga som möjligt. Stor motor lockar inte heller | |
| Skulle aldrig köpa en n47 om bilen gått 20k+ iaf. Om den har original kamkedja dvs. Min 2013 f20 118d rasade strax innan 20k mil och alla servicar var inom intervall. När spännaren gick av visste jag att det var kört. Ny motor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.