|
|
|
|---|---|
|
Vi är många som har problem med att få Spotify att funka med en Andriod. Har hittat en lösning. Det finns nu en app som hjälper till med uppkopplingen.Länk. den funkar både med den nya och gamla bmw connect appen. | |
|
Intressant! an active BMW ConnectedDrive subscription vad exakt menar dom med detta? Måste man ha köpt BMW online / remote services eller vad det nu heter? |
|
|
@Mick69 Får inte riktigt allt att funka tyvärr 1. Har du / behöver man bmw online för att få tillgång till bmw apps under connected drive fliken? 2. Använder du sladd eller Blåtand? |
|
|
Har du vid något tillfälle haft tillgång till Spotify via bilen, dvs som ett alternativ under "media"? Du måste ha ett "betal Spotify". Jag är inte helt säker på om man behöver bmw online, men min gissning är ja. Kan du logga in på Länk Kan du ex hitta din bil via bmw appen? Om ja på dessa frågor bör du kunna använda AndroidAutoIdrive Jag kopplar upp mig via bluetooth. Jag använder oxå "the nightly build". |
|
|
Den enda gången jag haft tillgång till Spotify är med en IOS enhet inpluggad med sladd under Connected drive -> BMW apps, Som för övrigt inte syns längre (Vilket leder till att jag antar att man måste ha BMW Online för detta) Och ja självklart betal Spotify :) Kan logga in där se bilen I Appen & web sida mm Tror helt enkelt det handlar om att jag inte har BMW online Tack för hjälpen! Om du vill och har lust hade det varit kul med lite bilder på hur det funkar, Tack igen för svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.