|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! För en dryg månad sedan inhandlades en alpinvit bmw 520 -15 med 13000 mil på mätaren hos en mindre bilfirma. Häromdagen upptäckte jag när jag tvättat bilen precis till stor förskräckelse en jäkla massa bubblor i på dörrarna precis under fönsterlister, vid kanten på gångjärnsidan av dörren. Fanns liknande mindre bubblor på dom andra dörrarna också. Ska försöka ordna bilder men är detta något ni känner igen, täcks detta av rostskyddsgaranti? | |
| Bmwf11 Länk | |
|
Boka in en tid på bmw som tittar på det där. Rostskyddsgarantin är 12 år. Har för mig dörrarna är aluminium på F xx serierna. Lite bättre ur rostsynpunkt. Trevlig helg |
|
|
Jag fick samtliga dörrar omlackade på garanti pga små lacksläpp i överkant på alla dörrar. FAF |
|
|
FAF Var det pga rost detta skedde? Jag vill tro att detta jag råkat ut för täcks av en rostskyddsgaranti pga att det verkar komma inifrån, är ju definitivt inte något som skett av någon yttre påverkan. Om det nu går på garantin borde dom väl lacka samtliga 4 dörrar oavsett hur mycket bubblor det är? Eller kan dom rentav byta ut dom? Hur svåra är dom hos BMW på att ta till rost-garantin? |
|
| Min uppfattning är att de är seriösa och utför många garantiåtgärder. Det är bara lämna in på deras skadebesiktning. Ska du ha bilen länge rekommenderar jag att lämna in den på rostskyddsbehandling som en kompletterande åtgärd, samt bästa rostskyddet är att ha en ren bil | |
|
Okej får åka på måndag och snacka med dom. Bilen är servad majoriteten hos auktoriserade verkstäder, om det har någon betydelse? Får fan ont i magen av att köpt en bil för 170 000 och hittar rostbubblor. Kan någon likasinnad lugna mig som det gått bra för? :) |
|
| Dörrarna är som sagt av aluminium så rost är det inte. | |
| Aluminium oxiderar, får väl betraktas som en form av rostskada? | |
|
Jo, jag instämmer. Det är en form av "corrosion/rost" fast det är aluminium men gissar att det inte kommer rosta på samma sätt som en dörr i plåt/stål (dvs mycket mindre). Men det kommer ordna sig fint. Bilen är ju så pass ny att det inte är försent att hålla efter den med vanlig Regelbunden renhållning. Bilen kommer slitas på massa andra sätt under tiden du har den. Alla bilar slits det är bara leva med det. När man köper begagnat köper man dessutom med redan befintligt slitage. |
|
|
Vad tror ni Bmw-skadeverksran kommer säga om det då? Hittade en annan tråd: Länk Där verkar det gått bra att få det åtgärdat på rostskyddsgarantin.. Hoppas hoppas |
|
| Det kallas för vitrost | |
| Hur gick det Thoorner? Hittade liknande på min på den vänstra sidan bara. Men inget brunt runt om. | |
| Fick alla dörrar omlackade av BMW i Trollhättan pga rostskyddsgarantin. Även om alla dörrar inte var lika illa :) | |
| Ok, intressant. Jag kom över detta av en slump då jag tänkte fixa ett dörruppslag med lackstift. Verkar jag värt att kolla upp då. | |
|
Här är mina två dörrar: Länk |
|
| Nu har jag fått mina dörrar omlackade. Bra garanti... | |
| Mina dörrar (F11-16 14000 mil) ser exakt ut som Lidas11, ska åka in och prata med bmw-verkstaden. Hoppas att de är tillmötesgående. | |
| PR: har du hunnit att prata med verkstan? Om inte, skriv gärna när du gjort de. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.