AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
837

BMW 325 e91 -06 Går ej att låsa med nyckeldosa

Si
5
Siegrist
328i sedan -00
Står handfallen då vi prövat allt.
Har en BMW 325 e91 -06 Kombi som ej går att öppna/låsa med dosan.
Och innan ni skriker antennförstärkare så kan jag meddela att den är bytt, ny från BMW för 3 månader sedan då den gamla var kass, efter det så har det fungerat bra.
Men efter ett besök på verkstad för byte av vattenpump och stillastående där över en helg så började det konstra sej, fungerade ibland när man idiottryckte på knapparna och sen gav det upp helt.
Då köpte jag en ny nyckeldosa från BMW ifall det var batteriet i den gamla som gett upp, fick den och testade, det går att starta/köra bilen och datorn känner av och godkänner nyckeldosan men händer inte ett jotta när man trycker på knapparna.
Centrallåset fungerar då det går att öppna/låsa med nyckeln i dörrlåset.
Det är nya kablar och strömmen går fram till antennförstärkaren.
Ny programvara från BMW installerad.
Inga säkringar trasiga.
Inga felkoder.
Testade även att hålla nyckeldosan nära vingen bak ifall det kunde vara brott på antennen i rutan, ingen skillnad.
Som sagt datorn godkänner nyckeldosan i tändningslåset och känner av men verkar inte som signalen mottages av antenförstärkaren.
BMW vill ju att jag kommer in med bilen för felsökning om det ska behandlas som garanti, felsöker de och det inte är antennförstärkaren som är felet så får jag stå för hela summan själv och det vill jag helst slippa.
Slut på ideer på vad som kan vara fel så om någon kan ha en aning om vad jag mer kan kolla/testa så vore jag tacksam för alla tips ni kan tänkas ha.

Mvh / Johanna
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, behöver man inte initiera en ny nyckel mot bilen? (Dvs fjärrfunktionen, en ny nyckel går att starta bilen med direkt.)
Så var det på de äldre bilarna iallafall.

Här verkar vara något:
Länk

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk

Min webshop:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.