|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att det inte finns några definitiva svar, men hur hade ni resonerat med följande förutsättningar: Tanken är att köpa en bil till hösten och köra under ett år till hösten 2022 och där sälja utan inbyte (flytt från Sverige sannolikt). Personligen gillar jag annorlunda bilar som berör och står ut lite och har spanat på nedan bilar främst i Tyskland. En viktig faktor för mig i denna situation är att köpa en bil som inte är iskall hösten 2022. Jag inser att marknaden för bensin v8 och en 7-serie säkert är mindre, samtidigt är utbudet av dessa i Sverige ganska lågt och prisdiffen mot Tyskland rejäl. Gissar att antalet köpare av G31 diesel dock är fler? Har någon av er egen erfarenhet gällande efterfrågan på speciella bilar? - 730/740d G11 2016-2018 - M550i G30 2017-2018 - 530/540d G31 2017-2019 Tack på förhand! | |
| 530/540d kommer förmodligen sälja sig själva, de andra not so much.. eller du får iaf vänta | |
|
Tack för svar - det är väl ungefär det jag trott själv då målgruppen är mycket större såklart. Alternativet är att behålla nuvarande sommarbil och köpa "billig" vinterbil men lite trött på att skruva på bruksbil. |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Som jag skrev i andra tråden tror jag M550d är den ekonomiskt mest fördelaktiga bilen att importera och köra i ett år som ger mest glädje. Risken jag ser är om försäljningen sker lite senare att efterträdaren har lanserats vilket ger lägre priser och ökat utbud och således större värdefall för dig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.