|
|
|
|---|---|
| Bilen helt död inget händer när man vrider på nyckeln. Med startkablar blir det ett ganska högt rytmiskt klickande, men inget mer händer. Startmotorn? Har ljudet inspelat men vet inte hur jag ska kunna lägga med det på forumet? | |
|
Det lutar åt att batteriet är tomt samt att det batteri som användes som starthjälp också var för "klent". Ljudet lär komma från startmotorn som inte får tillräckligt med ström. Återkommer om inte detta stämmer. |
|
|
Ja det klassiska "klick, klick, klick" som indikerar, precis som du säger, för låg ström. Ordentliga startkablar krävs, eller dra dubbla par om du har. Men en uppladdning av batteriet kommer göra susen. Jag hatar det där klicket, speciellt när man har bråttom ;-) Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
|
Teorin stämde bra, med nyladdat batteri så gick bilen igång igen. Nu återstår bara att se om det håller sig laddat eller om det kryper ut ström på nåt sätt. |
|
|
Ett mycket vanligt fel på e39 är att slutsteget till kupéfläkten är trasigt och gör så batteriet dras ut. Kallas ofta "fläktmotstånd" lite felaktigt. Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.