AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.339

Hur gör man för att uppdater kartorna i gps

Visa användare
270
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Hej
Har laddat hem filen för uppdatering av kartor. Visade sig att efter uppackning så räckte inte usb-minnet till (64Gb) filen vart några gb över detta. Så jag testade att göra om proceduren men till min externa hdd istället, sagt o gjort. Kopplade min hdd till usb-uttaget på bilen men det vart ett helvete och hitta filen, när jag väl hittade filen så gick det inte att starta uppdateringen oavsett vilken fil jag klickade på. Till slut så tröttnade jag. Jag vet att jag gjort fel nånstans men vart och vad för fel gör jag? I instruktionsboken står det att man ska ansluta usb-minnet med filen i och sen följa instruktionerna på skärmen men det hände aldrig. Detta gäller bilen i min sign.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Normalt sett så ska bilen hitta själv att du har anslutit ett minne. Men att inte ett 64 GB räcker till låter konstigt, det räcker normalt sett. Laddar du hem via BMW connected-sidan?

Har inte testat med en extern hdd själv, utan kör ett 64 Gb minne och körde det även till förra bilen som var likadan som din. Ladda hem via BMWs download manager, låta den packa upp det nedladdade på USB-stickan, stoppa in den i bilen och den kommer ganska direkt säga att den hittat uppdatering och börja uppdatera kartan.
Visa användare
270
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Tack för svar! Får göra ett försök till då. Jag återkommer.
Visa användare
270
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Hej
Nu fungerade det. Har uppdaterat kartorna. Wiberg, det stämmer när jag kopplade in usb stickan i bilen så hittade den filerna och började att installera. Måste ha gjort fel från början.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Skönt att det löste sig! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.