|
|
|
|---|---|
|
Hej! En av de mycket bra utrustningarna i min bil är att backspegeln ändrar inställning neråt när man lägger i backen. Men en sak är inte bra. Den går ner för långt för att jag ska kunna sitta och backa. Måste nästan vika ihop mig för att se. Kan man programmera om hur långt ner backspegeln ska gå? Mvh /NP | |
|
Dessvärre verkar det inte gå. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Justera stolen ;-) /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Haha Kristian - dessvärre måste nacken kanske justeras. Det skulle ju vara häftigt om det gick. Jag menar det borde inte vara så svårt. Man aktiverar ju funktionen med att knappen, för val av backspegel som skall justeras, ställs i vänster läge. Om man hade haft det i hö läge istället så skulle man ju kunna lyfta till lagom nivå och spara. Men det finns säkert någon nackdel med det... :-) Mvh /NP |
|
|
Den funktionen finns ej på min bil. Är den programerbar eller defekt? /Mats |
|
|
Jag fick reda på att det finns på bilar med elsäten och minnesfunktion. Fråga mig inte vad sambandet är - det vet jag inte. Mvh /NP |
|
|
Mats, du måste ställa knappen för speglarna i 'passagerar-spegel-läge' då ska spegeln vinklas. Hm fattar du? *Best Man Wins* |
|
|
Tvärtom hos mig! I förarspegelläge skall den vara! Mvh /NP |
|
|
NP: du har rätt, jag testade nyss *Best Man Wins* |
|
|
Det går visst att ställa in vinkeln på backspegeln men då måste du aktivera denna funktionen i Car & Key Memory hos en BMW verkstad. En förutsättning är som någon påpekade ovan att du har elsäten och minnesfunktionen. /RS2 Here is what they need to do to activate the custom reverse mirror tilt settings: 1. Connect the car to the DIS system. 2. Choose "1. Car Memory" 3. Choose "9. Seat/Mirror Memory" 4. Choose "2. Mirror Memory Automatic Kerb Parking Function" 5. Choose "1. Active" (It is set to "Inactive" by default) 6. Upload the new settings to the car. 7. Turn the ingnition off and then back on. 8. Disconnect the car from the DIS system. To position the mirror: 1. Push the mirror selector switch to the passenger side. 2. Put the car in reverse. (The mirror should tilt down) 3. Adjust the mirror position to what ever makes you happy. 4. Put the car back into N or 1. (The mirror should tilt back up) That's it. Now when ever you back up the mirror will adjust to your custom settings, instead of all the way down. Please note that the mirror adjustment selector switch must be set to the passenger side for this to work. This is opposite of the way it works by default. |
|
|
OK, jag hade testat knappen i olika lägen utan resultat. Men eftersom jag inte har elektriskt justerbara säten så kan jag alltså glömma denna funktion. |
|
|
Mats, Kolla på "HELLO vad saknar ni på era bilar" inlägget. där står om samband med el-justerbara stolar och spgelinstälningar. Det krävs minne för att båda funktioner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.