|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har lite problem med laddningen i min 328 E36 1996. När sambon startade bilen på morgonen lös batteri/laddnings lampan på instrumentpanelen och efter ca 10 minuters körning lös och blinkade alla lampor i instrumentpanelen och stereon lade av. Hon kom precis hem. Jag har nu bytt laddningsregulatorn och batterilampan slocknade. Mäter jag på batteriet med bilen igång med multimeter visar den endast 11.86 volt och samma när jag mäter på generatorn direkt. Är det dags för en ny generator tror ni? Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! | |
|
Ja om den inte laddar. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Om du har bytt laddningsregulatorn och laddningslampan har slocknat, så laddar den väl sannolikt. Men du kanske skulle ladda batteriet fullt med en batteriladdare eller låna ett fräscht batteri av någon innan du börjar byta generator. | |
| Om du har bytt laddningsregulatorn och laddningslampan har slocknat, så laddar den väl sannolikt. Men du kanske skulle ladda batteriet fullt med en batteriladdare eller låna ett fräscht batteri av någon innan du börjar byta generator. | |
|
Laddade batteriet fullt innan jag provkörde. Batteriet hade en vilospänning efter ca 1 dygn på 12,84 volt. Kan det vara batteriet när mätning direkt på generatorn visar 11,86 volt? Mätte med multimeter på plus på generatorn och minus på en jordpunkt. Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
| Vad visar mätinstrumentet när du har fulladdat batteri och mäter på batteriet med motorn igång? | |
|
Om jag kommer ihåg rätt så visade den endast 12,24 volt ungefär. Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.