|
|
|
|---|---|
| har en 118d xdrive med fullt m-sport, tänk sänka den men läst någonstanns att xdrive är lika hög som en 1 serie utan msport. stämmer det? att en 118 utan xdrive med sport är lägre än min. | |
|
På första frågan, ja din bil är lika "hög" som en bil utan m-sport och utan xdrive. På andra frågan, nej sportline har inte sänkt chassi, det måste aktivt väljas till. Se sidan 28 i Länk |
|
| men hur mkt lägre är en msport utan xdrive än min? | |
| tyska är inte mitt bästa ämne så fatta inte så mkt 😫 | |
|
Tidigare har sportchassit varit ca 15mm lägre än std-chassit. Men som påpekats: x-drive med sportchassi har samma höjd som std-chassit... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| okay. tack för svar . | |
|
Jag kan inte heller tyska, men anstränger man sig lite så förstår man ändå en hel del. I f20 specen står det 10mm om man har 704 M Sportchassi. |
|
|
Fram till - vad var det nu igen - ca 2018 så var Xdrive Msport lika höga som Xdrive utan Msport. Därefter började Xdrive erbjudas med sänkningen också. Så det kan bero lite på vilken modell du har, samt om köpare faktiskt valde Xdrive med sänkning. I vanlig ordning ganska krångligt att reda ut alltså. |
|
| jag har årsmodel 2017 på min. så få försöka kika upp detta isf | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.