|
|
|
|---|---|
|
De har läckt ut servoolja säkert långt innan jag köpte bilen en bmw e39 touring 03 Har bytt ut all olja o fyllt på med ny men jag tycker den är tung styrd ändå (det är jobbigt att svänga med en hand) Har pratat med bmw och dom säger att dom är tyngre (utan servotronic) att ratta än andra bilar Men hur mycket tyngre ? Ska jag byta servopump eller ska de vara så? | |
|
Menar du att pumpen gått utan olja en tid? Det är knappast bra för pumpen om så är fallet. Frågan är hur resten av systemet mår om pumpen släppt ifrån sig en massa spånor... Jag säger inte att det här är sanningen, men det är nog värt att överväga. // Magnus |
|
|
Nä pumpen i sej har inte vart utan olja men expansionskälet har läckt från slang anslutningarna så nivon har vart låg men aldrig tom på olja Men de är just hur trög styrning kan vara på bilen jag undra över Känns sådär att sätt dit en sy servopump om de ändå inte blir nån skillnad i styrningen |
|
|
Hej. Min 523 är också tungstyrd...men man vänjer sig. Uppskattar hellre den fina vägkänslan i högre hastigheter. |
|
|
Du har inget annat fel på servon så som jag har o skrev åvan Då kanske jag ska strunta i att byta pumpen ? |
|
|
Jag hade en 530i 2001 utan servotronic och de här lite tröga. Rätt lufttryck och inte för breda däck brukar hjälpa. Lucasm54, servotronicen är inte aktiv när man kommer upp i fart så de bilarna är inte vingligare. Mvh Ola Mina bilar: [LÄNK] Min webshop: [LÄNK] |
|
|
Okej för jag har en volvo 945 och en v70 och dom är mycket lättare har dock ingen annan erfarenhet av bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.