AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.637

Intressant BMW M6

Lasse Karlsson
Länk

Nån som vet hur firman gör/tänker, då man gör som M6:an ovan? Stod ute lång tid för 779.000, som den nu igen står ute för!

Dock sänktes den rejält, o vill minnas att den för två dar sen, var sänkt till 649.000, tror jag det var!

Varför sänker man priset i flera etapper, till tillslut 130,000 kr , för att sedan åter höja tillbaka priset till det ursprungliga??

Man blir nyfiken!

modolasse
cr
3.937
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Du startar tråd på tråd med massa spekulationer. Vad är syftet med det?

Ring bilfirman och fråga.

MVH Christofer
Här har du lite statistik över annonspriserna på den. Någon kanske tänkt att den stigit i värde.

Länk

/Anders
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Är inte bara den M6an, varit så med flera bilar jag följer priset på.

tex Manuella e60 M5an från Usa. Var ute för 449 000:- nu 499 000:-
Lasse Karlsson
Som jag skrev, så stod den länge ute för 779 papp, varje fall ett antal månader! innan dom till slut började prissänka. Tror prissänkningarna varit 3 eller 4 ggr, med runt 40 papp åt gången, ner till 649.000, som den låg på runt en vecka, innan som nu då, alltså tagit den tillbaka till utgångspriset! Märkligt! då det inte finns en chans, att dom får 779 papp, för den!

modolasse
Lasse Karlsson
Chile 82!

Tror du på fullaste allvar, att det skulle lösa problemet?

modolasse
Bilfirma o Örebro är för det första ingen bra kombo;)
När de kommer på att det inte hjälper att dumpa priset så går de tillbaka till deras ordinarie pris och hoppas på att puckot med stora plånboken dyker upp.

Så enkelt är det Lasse🤪

EB
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Vad menar du med problem?
Dom kan väl höja och sänka tills dom blir anfådda.
Jag tror du analyserar för mycket, lägg bud om du vill ha bilen, mycket mer än så är det inte, värsta som kan hända är att du får ett nej.
Buspelle
Gissar att de helt enkelt testar marknaden. 779 är det pris de allra helst skulle vilja ha och 649 det lägsta de kan tänka sig. Någonstans däremellan kan det bli affär.

Sedan har naturligtvis tidpunkten betydelse. Vet inte hur länge den legat ute men begagnatpriserna har ju förändrats över tid vilket också kan påverka dagspriset.
Lasse Karlsson
Ni misstolkar mig! Är inte ett dugg, intresserad av bilen! Har haft en likadan själv, som jag sålde förra sommaren, en vit, som för övrigt också finns ute nu, till salu, hos 7H bil i Kinna. Så nån mer M6, blir det inte för mig!

Blir bara nyfiken på tänket, från firman, på den som jag tagit upp i tråden? Man sänker väl priset, för att få bilen såld. Varför går man sedan tillbaka till ursprungspriset, där man uppenbarligen inte kunde sälja!? Tror bilen i tråden stod minst 5 månader, utan att bli såld, o då för 779.000, innan man började sänka. Den har varit i Lindhills ägo, i snart 1 år!

Men kan tänka mig att det helt enkelt handlar om en "oseriös" firma, som märker att intresset ökar ism sänkningarna(helt logiskt!), o sen känner, att man inte vill sälja för billigt eller dylikt, o då chansar, o går tillbaka till ursprungspriset o hoppas på bättre lycka andra gången!

Kan ju också bara referera til min gamla, som är ute till försäljning nu. Den står ute för 675.000 idag, o den sattes ut första gången i Augusti, förra året, o då för 729,000, tror jag det var. Sen stod den så i ca 4 månader, utan att säljas, o då sänktes den till 679.000 o stod så i ca 2 månader, innan firmans VD, skrev över den på sig, i ca 2 månader, o så ut igen då, nu för 675.000

Kan garantera att min gamla, har mer utrustning o är minst lika fin som den i tråden, o den kommer garanterat bli svårsåld för 7H, trots att den står ute för mer än 100 papp mindre än "trådbilen". Den som köper "trådbilen" för 779.000, gör ingen bra affär!!

Till sist Ronald Belford: Det jag menar med att lösa problemet, är att , det inte är så troligt att jag genom att ringa firman, skulle få svar på varför dom jojjar med priset upp o ner?? Bilfirmor vill sälja bilar, så dyrt som möjligt, dom lär inte svara på hur dom väljer att sätta sina priser!?

modolasse
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Det kan ju vara nån bokföringsgrej?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen är inköpt för samma pengar oavsett vad det står på prislappen. Så det har ingen betydelse på det sättet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.