AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
406

320d 2012 shoppinglucka med lite knepigt problem

jc
2
jcm242
320d 2012
Köpte min 320d (E91, 2012 års modell) i helgen och har börjat bekanta mig med den. Gillar den skarpt. Detta är min första BMW och givetvis har bakrutetorkaren koxat ihop men det ska verkstaden hos bilhandlaren fixa.

Jag upptäckte dock imorse att bakrutan går att öppna också. Problemet är bara att jag inte kan stänga den då låsbulten som ska sitta i bakrutan sitter kvar i låset. Låsknappen fungerar inte heller och jag vet inte hur jag ska kunna pilla upp låset så jag får loss bulten.

Verkstaden hos bilhandlaren är stängd idag och det snöar och regnar ute så jag vill ju väldigt gärna fixa detta så luckan går att stänga ordentligt. Går det att trigga låset på nåt annat sätt förutom med knappen på bakrutan eller om man kan pilla upp låset på nåt sätt så jag får loss bulten?
K1
86
K1M
330e -20
VAd jag vet går det bara att öppna luckan med knappen.
jc
2
jcm242
320d 2012
Det löste sig. Verkstaden visade sig vara öppet och jag jobbade med mecken och fick till slut knappen att fungera (kopplingspunkten för knappen var oxiderad så vi rengjorde den) och sen gick det att få loss låsbulten och montera dit den igen. De har beställt delar och kommer byta allt som rör detta, inklusive torkarmotorn och torkararmen där den senare koxat ihop.

Tack för svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.