|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Vad är kopplingen? | |
| Någon som lånat ut sina nummerplåtar? De räknade inte med att någon skulle vara så skarpsynt att notera att det inte var en 520d, utan det var rätt riskfritt? | |
|
Plåtarna verkar vara förfalskade då ägaren känner inte ens till att hans plåtar är på vift. en äldre herre som äger bilen som jag var i kontakt med nyss, Blev sedan uppringd av sonen som ifrågasatte mig om jag verkligen har rätt plåtar då han menar att han sitte i bilen just och reg plåtarna är på bilen. Han skulle polisanmäla det genast iaf. |
|
| Att nån skulle "låna ut" skyltarna har jag svårt att tro. Smartare att sno ett par eller tillverka en förfalskning. Det är för övrigt rätt lätt, jag gjorde det en gång. Tror det var härifrån Länk och den såg rätt korrekt ut iaf. | |
| Jag tyckte fonten på skyltarna inte såg helt hundra ut vilket då antagligen beror på att de var förfalskade. | |
|
Härligt att det löste sig, den här gången! Hur kodar man bort CA, räcker det med Bimmercode/Carly? Alltid tänkt att de som jobbar så här vill ha nya bilar men det här fallet motbevisar ju det. |
|
|
Carly fixar inte det tyvärr ska man göra det själv måste man ha tillgång till Esys tex. Jag gjorde det på denna bil ett tag då handtagen på båda sidorna gick sönder och fick det utbytt på garanti men tills jag fick verkstadstid stängde jag av den. Eller fick hjälp av en Forum medlem hör Flashandcode. När jag var hos BMW idag tyckte min kontaktperson att jag borde överväga att ta bort CA . Enligt han får man in många bilar pga CA |
|
|
"Enligt han får man in många bilar pga CA" Menar han att CA ofta krånglar eller skadade bilar efter "relä"-stölder (som återfunnits)? |
|
|
Att det ofta krånglar och menade att det var stor säkerhetsrisk. Jag varför två bilar både bilarna krånglande förardörren. E60 och F10 mitt fall. |
|
|
Otroligt bra att det ordnade sig catch_me - bor i samma kommun och kände en ristning genom kroppen när jag läste ditt första inlägg. Nuvarande kärra är utan CA, men har ökat på min vaksamhet sista åren, kör disclock varje natt och Arlo mot bilen. Nu kan de ju norpa NAVen lätt, men hoppas de drar sig för det genom DEFA. Gratulerar att hjärtat kom tillbaka med endast mindre skavanker, vidrigt att tänka att "hon" blivit slaktad på allt. Autopower håller jag högt, detta var otroligt vaket av Müllweiser. Bra folk och trevlig stämning, hoppas det fortsätter så! Skål folkens! |
|
|
Stort tack till er alla där ute, Jag är mycket tacksam att detta forum existerar. Det första jag tänkte var faktiskt AP när jag insåg att bilen vart stulen oerhört lättad nu när bilen är återfunnen, Hade ett tag världens ångest om bilen skulle hittas eller hur det skulle sluta med försäkringen osv. Mitt FB har skött det oerhört bra hittills , bara bärgningen ordnade dom på 20 min, Bavaria Kista ringde imorse och ville ha in nyckeln och kontaktperson hade redan mer eller mindre kalkylerat klart allt och skulle skicka in kalkylen. Hoppas verkligen att ingen ska behöva uppleva det här för att det är jobbigt. TACK. |
|
| Grattis! Så skönt att den är tillbaka. Hoppas allt löser sig till det bästa. | |
| Skönt att det löste sig. Grymt bra span av Mullweiser. | |
|
Trevligt med ett gott slut. :) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Skönt att du hittat och får tillbaks bilen! Har kodat bort CA med Carly på min e61 lci, men funkar kanske inte på nyare bilar? Gjorde det mest för att det var så fruktansvärt irriterande att bilen låste/låste upp sig när man tvättade den :) |
|
|
Tack edge Kollade förr men då gick det inte med carly man kan ha missat det, BMW frågade om jag vill koda bort CA när jag lämna reserv nyckel. Ska återkoppla till dom inom kort . |
|
|
Tur att det blev lyckligt slut, synd bara att kräken som gjorde det inte åkte fast. En fråga, nån som vet hur långt ifrån nyckeln det går att läsa av signalen? |
|
|
Idag blev jag uppringd av en dagisfröken, barnen var ute i skogen och plockade skräp ett av barnen hade hittat min android tablett som jag använder tex carly och torque. Den var dumpad i skogen i Hässelby. Ca 5-6 km bort där bilen hittades. Super härligt att det finns årliga människor där ute fortfarande , ringde till FB och återkoppla att även tabletten är återfunnen , försäkrings gubben sa ja visst jag noterar. Det var lite stelt måstenas säga. Närmsta nyckeln var nog 10-12 m bort från entré dörren så den tar nog signalen från en bit. Det tråkiga att Polisen ville inte ens komma förbi, hade det varit jag hade jag beordrat ägaren att inte röra bilen sagt legat på span till GM kommer tillbaks . Dessa GM borde finns med i registret och kanske ta lite fingeravtryck kunnat hjälpa till i pusselbiten . |
|
|
Stölder genom kopiering / scanning funkar bara om man har CA? Funderade på om jag själv behövde ha mina nycklar i plåtburk eller speciell plånbok i fickan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.