|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Sverige är så jävla förstört som ett land kan bli. Beklagar! | |
|
Hej! Jag vill först och främst tacka Mullerweiser av hela mitt hjärta , All respekt och kärlek till dig som inte nog med observerar och reagerar på bilen utan även åker tillbaks till bilen och vaktar den tills jag anländer. Du är en sann hjälte En donation gjort på ditt namn hos VVR. tack till er alla som bryr sig och er stöd. Bilen var i rätt så ok skick, inga synliga plåt/lackskador. Det enda jag kunde anmärka var att man har tagit sönder en kåpa under ratten och dragit kablar troligen till en modul vid obs uttaget. Sedan har man demonterat ECU så bilen var stendöd gick fick ingen som helst kontakt med bilen. Bärgaren kunde inte frikoppla lådan så han drog upp bilen på flaken och hjulen tvingades till rullning, han kopplade på öglorna i bakvagnen och drog hoppas inte lådan och bakvagnen inte tog stryk. Jag hade mina glasögon dessa var kvar men en mindre surfplatta samt dragy GP puck var borta. Bilen bärgades till Bavaria Kista då jag bad om det. Polisen hade inte tid att komma och jag fick tillstånd att hantera det sjäjv. ursäkta eventuella stavfel det har varit en tuff dag idag. |
|
|
Catch! Skönt att den kom till rätta men va surt för dig hela historien. Ingen skön känsla där på morgonen när du insåg att bilen var borta... Hoppas det löser sig och att den blir återställd på ett bra sätt. Mvh Ola Mina bilar: [LÄNK] Min webshop: [LÄNK] |
|
|
Ett forum blir inte bättre än så här. Djupt imponerad! (Och känner en liten tröst i att tjuvarna denna gången i alla fall inte fick med sig HELA bilen.) |
|
|
Måste erkänna att jag inte riktig kan slappna av även om Bilen är bärgad till verkstad så känns det som att kommer tillbaks och då vill jag vara beredd . |
|
|
Dagens hjälte Mullerweiser. Forumet när den är som bäst. |
|
| Sådana här historier är ovanliga. Mycket glädjande att bilen är åter och snyggt jobbat müllweisser! Sorgligt nog så verkar låst garage nästan vara nödvändigt för bilar av denna kaliber. Hoppas du sov bra inatt catch. Vilken dag.. | |
| Förjävligt att bilen blev stulen, läskigt att se hur snabbt det gick. Men kanon att den kommit tillrätta 👍 Snyggt jobbat Mullerweiser! | |
|
Hoppas bilen blir helt återställd catch! Och tack för donationen till Länk Vanligtvis brukar jag inte gå förbi just där bilen stod men i och med det dåliga vädret igår genade jag och sambon på lunchpromenaden. Såg alltså bilen redan runt lunch men eftersom att regnumret inte stämde släppte jag det då. Slog sen på numret igen och noterade då att det stod på en 520d.. så jag gick dit igen efter jobbet, tog kort och resten vet ni :) |
|
| Bra jobbat Mullweiser !! | |
|
Otroligt vilken slump ändå. Maximal tur! catch, Lägg nyckeln i en metallburk när du är hemma så blockerar du signalen. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Kul att bilen är hittad! Förvara nyckeln korrekt nu eller koda bort CA så du kan sova tryggt! (Jävligt glad att min M2:a inte har CA) |
|
Köp antingen en burk/fodral gjort för detta syfte eller testa din metallburk så den inte skickar signal. Jag har en metallburk som funkade (dvs inte sände signal) med förra bilen med keyless men nuvarande bil var jag tvungen att vira två varv aluminiumfolie för att släcka signalen. Tumme upp till Mullweiser, härligt! Och grattis catch_me till ett lyckligt slut! Synd att dessa individer får härja fritt men det släpper vi just nu. |
|
|
Det är så man gör. Man har en scanner / sändare som triggar nyckeln. Nyckeln ger tillbaka ett svar som man sedan skickar till bilen. Bilen tror då att det är nyckeln, men det är en laptop med en antenn. Det bästa sättet är att förvara nyckeln i en plåtlåda eller ännu bättre en blyförseglad låda för att blocka ratioåtkomsten HP |
|
|
Vad härligt med positiva nyheter kring ämnet bilstölder! Grymt bra och resolut agerat Müllweiser! "Hatten" av! Inte så dåligt med Autopower ännu 2021. |
|
|
Kan det vara så att detta är nybörjare i biltjuvaryrket och råkade stänga av bilen när de skulle "byta identitet" på den och sen inte fick igång den igen? ///BMW - Was sonst! |
|
| Vid en reläattack kan man inte få igång bilen igen (bilen har ju tappat kontakten med nyckeln som ligger kvar i huset) utan man måste försöka koda in en uppsättning andra nycklar. Misstänker att det var det de hade börjat med eftersom de tagit bort ECU. | |
|
Fick samtal av Bavaria nyss då man har tagit in den och går igenom bilen och det man har upptäckt tills nu är ECU,CAS modul även battriet bortplockat. Ratt, digital intrumentpanel, Navi skärm allt var som sagt kvar. Har inte riktigt förstått vad målet var. Vill man skeppa iväg den varför inte göra det på en gång? Stängde man av bilen sedan inte kunde starta låter det troligt att plocka bort ECU för att koda sedan komma tillbaks och hämta bilen. Det är min gissning. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Ännu en gång har detta forum visst hur bra det är, även om det är gammalt. catch_me, lider med dig, men ändå kul den kom tillbaka. Mullerweiser.. Respekt. BMW ägare hjälper varandra är grymt bra. Glömer ju ej när jag själv fick hjälp Länk och just nu är jag i tyskland och ska idag börja köra hem en BMW åt en tjej jag aldrig träffat. BMW ägare hjälper varandra igen |
|
Glömde nämna att det satt andra regplåtar på min bil igår GBS782 GBS 782 detta är en F10 520 och finns på blocket. Har inte hunnit ta tag i det men plåtarna verkar inte vara anmälda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.