|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag såg videon nu. Ja, han har en scanner i väskan. Tog max 12-13 sek att öppna bilen. För djävligt. När min bil blev stulen hade jag kunnat skjuta ner fanskapet om jag haft möjlighet. |
|
| Yes den har larm . Det tragiska är att connected drive är värdelös , finns en funktion hitt min fordon men den funkar inte . Fan kan se vart frugans Volvo är live via Volvos VAC. | |
|
Fy satan. Lider med dig. Konspirationslusten i mig tänker att fel individ kan ha fått upp ögonen för din bil iom optimeringen du gjorde nyss. Öppna register är ju smörgåsbordet för ljusskygga, så stölden behöver inte alls ha med optimeringen att göra. Men kan inte släppa tanken. |
|
|
Trist catch me! Med känsla och Wiberg, vad är fördelen med att installera en dyr kamerautrustning om tjuvarna är maskerade och bilen ändå försvinner? |
|
|
Nej då optimering gjord hos en vän jag har känt sedan 10 år finns ingen som helst chans där. blixten: Enda trösten jag har när det gäller kamera är att jag faktiskt kan bevisa att bilen blev stulen och att jag har båda nycklarna och bilen är borta. kamera räddar inte men min förhoppning är att det ska räcka som bevis material. Jag är livrädd för att hamna i samma läga som M550d som blev stulen och dumpad i ån. |
|
| Ok, catch me. Du kan ha rätt i att man nu för tiden inte endast behöver skydda sig mot tjuvar utan även mot försäkringsbolaget... | |
|
Ändå överraskande att så pass gamla bilar fortfarande är intressanta för tjuvar. En 2014 är ju snart 8 år gammal om den togs ut tidigt. Antagligen är äldre M550d väldigt populära på den marknad den är tänkt för. Var det nu är. Ryssland? Baltikum? Balkan? Jag såg en F11 M550d tills salu nyligen och kollade vad den skulle kosta att försäkra, mest på skoj, och fick helt vansinniga premier. Däremot så ligger en helförsäkring på en G31 540i Touring helt ok i pris. Har det hänt något i och med den nya generationen? Svårare att stjäla? Mindre drabbade av "buspojkar" som nu börjar få råd med F1X-generationen? |
|
| Verdi2>> Alla G3X (och de sista F1X) har skydd mot denna typen av stölder genom att nyckeln "avaktiveras" när den ligger stilla under en tid, vet dock inte hur mycket det påverkar premien i sig. | |
|
Wiberg> så en f11 år 17 med CA borde ha en nyckel som avaktiveras när den legat stilla? Detta måste jag testa, kan man ju sova lite lugnare.. Lider med dig Catch_me |
|
|
Verkar som att dom har dödat connected drive, Går inte att skicka några kommandon så som låsa bilen ,tuta eller skicka adress osv. Fan vad frustrerad jag blir. |
|
| m3rl>> Sorry, jag kom ihåg datumet fel :( Det är från mars 2018 som det gäller, dvs inte som jag angav att sena F1X har det utan snarare att tidiga G3X inte har det. Jag hade för mig att det var innan modellbrytet men det var efter. Sorry om jag ingav falska förhoppningar. Dock ska det gå att köpa en nyckel med den nya tekniken i sig av BMW har jag för mig, även om man inte har det innan. | |
| Det är skrämmande vad lätt det går att ta bilen med lite kunskap och rätt utrustning. BMW kan inte vara stolta över sin lösning som är så lätt att kringgå. Fan alltså, jag lider med dig catch. Och sen att de stängt av Connected drive också, de vet vad de gör.. | |
|
@catch_me Långskott men fått syn på en enligt emblem M550d i Hässelby som ser övergiven ut. Inte ditt regnr utan skyltarna som sitter på bilen hör till en 520d.. Se PM för kontakt så kan du få bilder på bilen i fråga. |
|
|
Fort som f-n nu innan den drar iväg till Moldavien i lastbil. Naturligtvis är det den om den är falskskyltad. edit: När jag tänker efter borde det ju vara märkligt att stänga av bilen, de får ju inte igång den igen? |
|
|
Beklagar med bestörtning,man blir riktigt ledsen när man ser hur de kan stjäla en bil. Hoppas polisen hittar de skyldiga snart,men hoppas de hittar den felskyltade bilen så de kan tas på bar gärning. Har varit på jakt efter en ny bil,men nu så tror jag står över när man ser hur lätt de kan stjäla en bil. Hoppas det får ett snabbt slut på detta elende |
|
| Det var rätt bil jag hittade så bilen är återfunnen. | |
| Grymt jobbat! Hoppas bilen är intakt. | |
|
Mest troligt att bilen i närområdet hittas slaktad. Det är det vanliga. Hos BMW Södertälje står resterna av en helt rensad X6 F16. Inget utom M-instegslisterna är kvar förutom råkarossen. Det är vanligt med slakt/totalslakt av nyare BMW. Dock har vissa bilar aldrig hittats: 550iAT F11-2017 enda svensksålda LCi F11 550i 550iAT F11-2014 från Autopowerprofil M5 30 jahre F10 en av två svensksålda, stulen samma dag som den ovan. Stulen från ägaren till Knutstorp M5 Individual Imolarot II-2014. Precis som 2014 550iAT en unik bil. Finns ingen med samma specifikation i världen. Finns fler F10/F11 bland annat en absolut maxad M550d F11-2013 svensksåld pre LCI. Minns även vad en hyrbilfirmaägare berättade i Riga. En person blev av med sin 530d F10 och köpte en likadan från Tyskland. Även den försvann och då var det stopp. Han fick inte köpa en till då försäkringsbolagen sa nej. Lika för en svensk i Nyköping som blev av med både en Porsche Cayenne och en BMW X5. Det blev en RAM i stället. Beklagar catch_me jag vet känslan tyvärr och något prioriterat brott är det inte i detta land :( Mvh Stephan |
|
| Har du inte läst vad det står innan? Bilen är inte slaktad, den är hittad. | |
| Härligt o höra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.