|
|
|
|---|---|
|
Tänkte montera antingen LED-lampor eller Xenon-lampor i en E39 1998 som har H7 original Vilka lamphållare behöver jag,och var kan man köpa dom? | |
| Du ska inte montera varken LED eller xenon i halvljuset på en bil som är levererad med halogen original. Det bländar. Alltid. | |
|
Jag har tidigare monterat Led i strålkastare med H4 lampa,och det var dels inga problem med varken besiktning,inställning och bländning av medtrafikanter. Självklart vill jag inte blända någon,utan ute efter bättre halvljus. |
|
| Så jag ställer frågan ovan igen: vilka lamphållare ska jag ha? | |
|
Led- eller Xenonlampa med H7-fattning. Eller vad menar du? Blir det verkligen bra? |
|
|
Det är ju armaturen som bestämmer vilken lampsockel du ska ha - är bilen gjord för H7, så är det den lampsockeln som passar i armaturen... Ska du ha annan lampsockel, måste du använda annan armatur eller möjligen någon form av adapter. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
OK Kanske felformulerat av mig.Adapter för att montera LED-lampa i halvljuset på en e39 som har H7 som original sökes Har haft stora problem att få fram lamphållare/adapter för att få H7 LED lampa att på en Mercedes på en kundbil på jobbet. 4 olika hållare har skickats från en av dom största leverantörerna av LED,och dom får inte till det riktigt. Jag har full vetskap att LED-lampor inte är godkända på bilar som inte har det som standard,men dels vet jag att det blir bra när man får till det,och att tex BDS säljer lampsatser som ett bra alternativ istället för vanligt halogenljus.Dom reserverar sig i sluttext att det inte är godkänt.... Men som jag skrev tidigare är jag övertygad om den som vet hur man monterar och kan ställa in ljusbilden på en LED-lampa,så varken bländar den( JA,den ger ett skarpare ljus),så blir det ett klart bättre ljus än det dåliga ljus som en vanlig H7 lampa ger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.