|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 530d E61 - 09 som inte går som den ska. När man gasar så händer det inte så mycket till en början sen efter några sekunder så börjar den accelerera.. som om det är någon fördröjning innan den börja accelerera. Har beställt en ny luftmassemätare och ett luftfilter. Vad kan det annars vara......? Kenth | |
|
Tänkte på det... Det kan inte ha med partikelfilter att göra...? |
|
|
Innan du börjar byta delar - gör en felkodsavläsning, resultatet av den bör ge dig nödvändiga ledtrådar i vidare felsökning. Att slå en kik i motorrummet mm. för att försöka lokalisera uppenbara problem är givetvis också något du bör göra. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har gjort en felsökning och den visade att det var något problem med luftmassemätaren, visade även något med partikelfiltert. Provade också att koppla bort kontakten till luftmassemätaren men det blev ingen skillnad... Borde väl bli skillnad om luftmassemätaren hade fungerat som den ska... eller? Ska göra en ny felsökning när jag kommer hem och skriva ner felkoderna... |
|
|
Måste bilen kodas om på något vis när man byter spjällhuset? Har en 530d E61 - 09 |
|
| Kolla även så du inte har laddluftläckage. Tex lös inter cooler slang. Du bör kunna kolla turbotrycket för att avgöra detta. | |
|
Kan man byta spjällhuset själv utan att det behövs någon kodning? |
|
| Hur långt har bilen gått och är partikelfiltret bytt? Fungerar dina termostater, får den rätt arbetstemp? Annars kan bilen ej göra regenerering och filtret sätts igen fortare. | |
|
Har fått felkod på att spjällhuset inte fungerar som det ska... Har köpt ett nytt... Men frågan är om man behöver göra någon kodning när man bytt.. |
|
| Behöver man koppla upp bilen till dator när man bytt luftmassemätare och spjällhus? | |
|
Ingen som vet? |
|
|
Jag böt spjällhuset utan att göra något annat än att just byta spjällhus och det funkade för mig.. På min e61 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.