|
|
|
|---|---|
|
Hejsan gott folk! Nu är det så att min bil helt plötsligt har börjar gå som en påse med skit och den har knappt någon power när jag trycker ner gaspedalen. Samtidigt vibrerar det satan i hela bilen när jag gasar, ungefär som om det är något fel på kardanaxeln eller att den sitter fel. Detta började hända då motorlampan började lysa helt plötsligt imorse. I instruktionsboken står det att är något med avgasvärden. Kan det vara något med LMM eller lambdasonden tro? Motorn är en M52TUB20 Uppskattar all hjälp jag kan få! | |
| Vill tillägga att då jag har växeln i friläge och gasar så uppstår inga som helst vibrationer och motorn varvar upp som den brukade. | |
| Tändspole är vanligt fel men den borde misstända i friläge med testa gasa ordentligt misstänker den då ? | |
| Jag har testat o gasa ordentligt i friläge och då varvar den som den ska, men såfort växel är i och bilen rullar så är den slö och vibrerar igen | |
| Lmm kan du ju alltid koppla ur kontakten å testa ifall den går bättre isf har du nog hittat felet men oftast dör den bara och inte kan hålla tomgång. | |
|
Uppdatering: Tror jag har hittat felet, hål i slangen. Såhär ser det ut: Länk Såhär lät det: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.