|
|
|
|---|---|
|
Hej har en grej jag inte blir klok på Jag har ju en M sport modell med de stora skivorna fram 324 mm diam. Så när jag kollar belägg på Real-Oem sidan finns det två varianter och välja på nämligen: 3411 676 1278 som verkar ska vara till en std E39 samt 3411 676 1252 som är för (officials utility vehicle) som jag tolkar som sport Dessa belägg är högre 74mm istället för std som är 64 mm!! Dock när jag köpte hem 676 1252 , Ferodo FDB 997 så passade inte !! Utan det verkar ska vara std beläggen 676 1278?? Någon som har koll på detta?? Ska även renovera oken fram och köpa kolvtätningssats Även där finns de två satser: 3411 1 163 647 som skall vara för std E39 samt 3411 1 157 037 för (officials utility vehicle) som verkar ska vara M sport modellen ?? Men är inte säker ? | |
|
Det du tolkar som "sport" är "utryckningsbilar" med förstärka bromsar, t ex. polisbilar som lastas tungt och körs hårt. Extremt få "civila" bilar har sådana bromsar... Har du mätt dina bromsskivors diameter och tjocklek? Har du använt chassinumret vid sökning i Realoem? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo jag har 324 mm skiva fram det är standard på M sport 296 mm på std E39 Men jag blir inte klok på vilka belägg jag skall ha tycker de borde vara de större med höjd 74 mm men när de bytte åt mig senast sa de att de inte passade och satte dit några andra 676 1278 antar jag ?? Men verkar ju märkligt om man har den större skivan och skall ha de mindre beläggen med höjd 64 mm ??? |
|
|
Vad har du för sista sju symboler i chassinummret? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| GU96327 | |
|
När jag kikar i realoem.com så finns det bara två alternativ. Bilar med förstärkta bromsar (tjänstefordon - polisbilar mm) har en annan typ. Och det är som jag skrev tidigare extremt ovanligt att "civila" bilar har specats med den typen av bromsar. Och som jag tolkar det är det enbart bilar med den specifikationen som har 324x30mm-skivorna, övriga har 296x22mm. Kolla i någon VIN-decoder med ditt fullständiga chassinummer och bilen hade den typen av bromsar i utrustningslistan från fabriken. (kod S102A i utrustningslistan) Annars kan det vara så att någon har gjort ett byte av bromsarna under bilens liv och monterat andra bromsar - de kanske t om. har pusslat ihop delar från andra modeller...dvs. skapat en "Frankensteins-bil". ;) Om man kan läsa art.nr. på de delar som är monterade, kan det ge ledtrådar till vad det är för delar som sitter på bilen nu, om det inte stämmer med fabriksspecifikationerna/utrustningslistan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hallå igen Skäms lite nu vid byte till sommardäck så mätte jag skivorna fram och de var naturligtvis 296 mm!! På nåt vis har jag haft i huvudet att M sport har varit förenligt med större skivor fram 🤔😬!!! Men så var inte fallet!0 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.