|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite problem att ansluta NCS expert på min gamla E38. Kan inte läsa VIN mm i början när man ska ansluta. Väljer E38 kaross och sedan ECU att läsa från, sedan kommer en lista på enheter som inte svarar, och den säger till slut 'VIN is faulty'. INPA funkar däremot, och jag har kodat både E39 och E90 med samma interface. E39 är väl nära besläktat elsystem med E38,så tycker det borde gå.. Har tom teestat välja E39 kaross bara för att,men får samma resultat. Har kört E39an och E38an i runda 20-pinkontakten, för det är allt dom har. Finns filer i NCS daten för E38 också. Kör bimmergeeks setup på allt.. Någon som har några förslag? | |
|
Intressant tråd. Jag gjorde nått försök på min 750 -95 med samma resultat. // Magnus |
|
|
En liten update: Köpte ett ADS interface från Ola, då funkar det. Alla BMW fram till -97 el dyl behöver ads-interface. Alla enheter gick inte att få kontakt med i INPA med det modernare interfacet, bara motor och låda tror jag det var. Med ADS funkar INPA på alla burkar. |
|
|
Det räckte med att byta interface och ändra i ediabas.ini för att få kodningen att funka? Eller var det ytterligare något som behövde fixas med? // Magnus |
|
|
Kul att det fungerar! Man brukar säga att från modellår 96 behövs inte ADS generellt. Men undantag verkar finnas både framåt och bakåt, konstigt nog. Jag har haft någon 95 som fungerade med standard-Inpa. Men -94 verkar vara 100% ADS. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.