|
|
|
|---|---|
dehumanizer |
Jag drabbades av ett vinande/rasslande ljud under huven för ett tag sen. Jag har nu bytt kamrem (den gamla var bra och hade inte kuggat över), generatorrem samt drivremmen till styrservopumpen. Motorn har en jämn tomgång men ljudet är kvar! Generatorn och servopumpen känns OK när man snurrar på dom. Ljudet låter som att det skulle kunna komma från en drivrem som ligger an mot något. Men så är nog inte fallet. Vad kan vara felet? |
|
Spännrullarna är dom bytta? Om inte byt dom. Asken |
|
|
Vissa BMW modeller har även en spännrulle på AC-remmen, kolla den ifall du har AC. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Mangnus M: Coolt me 318 emblem på ix:en... He he he... ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
magmo |
Känn på fläktaxeln som går genom vattenpumpen. Den kan ha lagerhaveri. Tro mig bytt vattenpump 2 ggr (inte på samma Auto dock) Kan komma plötsligt! Magmo maniac |
dehumanizer |
Tack för svaren!! Spännrullen byttes samtidigt som kamremmen. Magmo, jag ska kolla upp det där med fläktaxeln. Jag tyckte att det kändes som det skulle när jag satte ihop allt, men det kan ju vara det lagret som strular. Om inte så börjar det vara dax att lyfta på ventilkåpan och snoka där. |
dehumanizer |
Japp, det var vattenpumpen! Den har ett kännbart glapp, om än ganska litet. Men den gick ojämt att vrida runt och när jag startade med borttagna generator- och servoremmar så var tjutandet borta! Otroligt skönt att veta vad det var. Tur att det var dax att byta kamremmen ändå... Tack för hjälpen! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.