|
|
|
|---|---|
| Funderar på att köpa en bmw 520d Luxury line 2017. Undrar finns det några barnsjukdomar på de första årsmodellerna? Den har gått ca 6500 mil och priset är 319000. Den är utrustad med dieselvärmare, elsäten komfortstolar i läder varav förarstolen med minne, head up, adaptiv farthållare, eljusterbar ratt, fyrhjulsdriven osv. Det var en hel del utrustning på den. Drar den mer bränsle pg a fyrhjulsdriften och hur driftsäker är den? Vad bör jag tänka på? Gamla f10 med n47 motorn hade ju stora problem med bl a kamkedjan, finns det såna problem på denna modellen också? | |
|
Är det en f10 eller f11? Spontant låter den lite dyr, speciellt för en f10. Dock lite osäker på just Luxary Line och andrahandsvärde men M-sport brukar vara det som drar upp priset. Dock är det ju rätt svårt att hitta en 520d med lite utrustning. XDrive lägger på lite i förbrukningen ja men det är inga större mängder. B47 motorn är förbättrad på den punkten och har inga andra större problem. EGR kylet har spökat på många dieslar, både 520 och 530 men det har åtgärdats av BMW på drabbade exemplar. |
|
| Det är en G30 alltså den nya modellen. | |
|
Aha... ovanligt med barnsjukdomar på sista årsmodellen😁 |
|
| jaha men är inte 2017 års modell (G30) den första på den nya modellen? | |
|
Jo, precis. Jag missade att du frågade om barnsjukdomar varpå jag trodde det handlade om f-serien. Här är en tråd om g30/31: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.