AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
387

E39 touring 525 -03 fabrikat på bakvagnsbussningar

316
Sörgissjö
E39 525ia touring M-sport -04 topaz blue met
Hej Tänkte byta bakvagnsbussningar på E39:an
När det gällde fabrikat hade jag tänkt köpa Lemförder eftersom jag förstår att de satt som original samt dessutom att originalbussningarna skall vara vätskefyllda för ökad komfort som jag inte vill försaka!
Dock ser jag att dessa ej går att hitta längre på marknaden !!
Vid kontakt med ZF som nu ansvarar för lemförder svarar de att dessa bakvagnsbussningar till E39:an utgått ur sortimentet på grund av för låg försäljning.

Frågan är vilket fabrikat man skall välja då ?
Finns ju Meyle till exempel men uppfattar att de har längre livslängd pga att de gjorts helgjutna!
Men det borde ju innebära en sämre komfort också??
Vill som sagt inte försämra komforten

Någon som har någon uppfattning om detta??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Låter konstigt, men inget förvånar längre när det gäller "utgångna reservdelar"...

BMW original finns säkert kvar även om de troligen har en saftig prislapp, oavsett underleverantör lär de ju motsvara originaldelen som sattes dit på fabriken.

Spidan, SKF och Moog, är väl fabrikat som jag spontant skulle kunna tänka mig utöver Meyle HD (men då har frågetecknet kring hur det påverkar komforten).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
316
Sörgissjö
E39 525ia touring M-sport -04 topaz blue met
Ja original ligger på runt tusenlappen styck frågan är ju om det är fabrikat Lemförder?

Kollade på Leebman’s hemsida och de tar 92 EUR för original men för alternativet Febi Bilstein tar de bara 36 EUR

Moog har jag kollat på men de verkar ligga relativt högt i pris på marknaden 65 - 70 EUR

Spidan känner jag inte till som märke??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.