|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Jo fast en Taycan är en bruksbil som du kan använda året om. Går inte att jämföra. | |
|
Nej tanken var inte att jämföra, utan snarare vilket som skulle bli mitt val av Porschar, ett märke där känslan får bestämma. Som året runt bil eller bruksis skulle nog valet bli något annat märke om det gällde ren elbil. Mvh Thomas |
|
| Nä, jag är inte direkt sugen på en Taycan heller trots min faiblesse för elbilar. Dyr, trång och varken särskilt praktisk eller sportbil. Men för den som har råd och inte så stort behov av utrymme så är det nog en fantastisk bil. | |
|
Låter man excelarket slaviskt styra sitt liv finns bättre bilar än Porsche att köpa. Fast skillnaden i drift är inte så stor som många tror, och i många fall är den kanske rent av billigare. Prova plocka ut en fabriksny M4, speca upp den och kör 700mil med den. Sen ser vi vad den är värd jämfört med motsvarande 911. Verdi: jag tycker verkligen du bör pröva Taycan. Risken finns att du aldrig mer vill sätta dig i en iPad med 4-hjul igen. Ja så bra är den faktiskt. Hade jag inte varit fast i en förmånsbil hade jag kompletterat 911:an med en sport turismo med minsta elmotorn. Med en laddbox hemma klarar man de flesta turer och blir inte beroende av det bristande nätverket av laddare. |
|
|
Tack för alla kommentarer av er Porsche-kunniga. Själv har man ju aldrig ägt en Porsche och det står väl ändå på "to do - listan". Nu får vi ju nästa år ett Porsche-Center även i Uppsala när Möller Bil får sin nya anläggning klar. Då känns ju genast en Porsche mera attraktiv ur ägandesynpunkt. Typ en sån här Länk ser ju väldigt läcker ut, så det var väl mera spontana tankar jag hade om någon provkört. Den får ju väldigt bra gensvar i testerna, även om jag någonstans även läste att den inte är helt fläckfri. Nu tänker jag inte på utrymme osv. Vad tror ni om andrahandsvärdet på Taycan? /Anders |
|
|
Har provkört Taycan 4S och Turbon, kände mig som en sån där "kund" som bara provkör utan att vara köpintresserad (en Turbo är way out of my league) men eftersom dom skickade hem ett brev och tyckte att jag skulle göra det så var jag dom till lags. :) Har tidigare varit nära köp av Macan och alltid fått bra bemötande av PC Gbg, så inget att klaga på där. Överlag så är det en grym bil, drivlina, styrning och mycket annat känns riktigt bra. Bra Porsche-känsla, baserat på de få gånger jag kört andra Porsche. Det jag hakade upp mig på var att man väljer andra lösningar bara för att det är en elbil. Istället för dom utmärkta klimatkontrollerna i deras andra bilar så är det en egen touchskärm i Taycanen för klimat, i mina ögon en sämre lösning. Samma sak med luftflödet som i och för sig styrs likadant i Panameran, via en ganska fånig touch-styrning i infotainment-skärmen. Inte för att jag styr om det så ofta, men lösningen känns krystad. Sen är det väl det här med B-stolpen som det har pratats om lite, insteget och att kliva ur är onödigt krångligt för att B-stolpen sitter långt fram i förhållande till förarstolen. Jag upplevde det inte som väldigt besvärligt, men tyckte ändå det märktes tillräckligt att man reagerar på det när man kliver i och ur, och det borde man inte göra. Vanliga Taycan kändes lite trång i baksätet, framför allt för huvudet, men jag tror att en cross/sport turismo löser det problemet bra. |
|
|
Ja den här varianten kan ju bli lite jobbig i längden Länk :-) /Anders |
|
| Haha! :D | |
|
Nej, en Taycan räcker inte till för oss. Som andrabil då kanske men därtill är den "lite för dyr". :) Roligt att ni börjat diskutera elbilar på det här sättet iaf! Anders, när får du din E-Tron förresten? |
|
|
ja man måste ju sakta förflytta sig in i den nya elbilsvärlden. Det är ju iofs skönt att slippa sopparäkningarna. E-tron byggdes var på byggnation i slutet på förra veckan och ska komma i juni var det senaste, vet dock inte om i början eller slutet. Spelar iofs ingen roll mer än att jag vill veta lite när jag ska börja sälja bil. /Anders |
|
|
Snart får vi se standardiserade plattformar som tillverkarna bara sätter olika "roliga" karosser på och enda tillvalet som skiljer bilarna åt kommer vara S / M / L storlek på batterierna. Och om batteriet ska användas för att köra berg-och-dalabana-kul eller längre räckvidd. Zzz... Nu får Porsche gärna sätta Taycanförtjänsten i att snabba på utvecklingen av syntetiska bränslen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.