AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.802

BMW M6 F12, snacka om iskall!

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hoppas innerligt att du mår bättre i verkligheten än du framstår här på forumet Lasse
Lasse Karlsson
Tack detsamma, Löwet!
Mi
77
Mirvi G
535d GT -10
Ursäkta om jag kapar tråden men;

Hur skulle du Lasse resonera om valet mellan 650i och M6? Jag tycker motorljudet är mysigaste på 650in men har inte åkt/kört någon av bilarna?

Priser är svårt att säga men hur tänker du/ni om motorn? Verkar som de rasar i parti och minut, "Tu" modellerna är kanske bättre men rasar dem med, eller är det en överdrift?
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Förtydligande till Pula:

Du har säkert rätt ang 4 dörrars. Jag kunde varit tydligare. Jag tror på 2 dörrars / cab 6 serie av Fxx gen som entusiastbil i framtiden. Bettar att den kommer gå samma väg som gamla e28? 6 serie.

Mirvi G:

Ja, har läst mycket om dessa v8or. Vad de går att läsa sig till så är n63 bedrövliga. Uppgraderad vid faceliften och blivit något bättre.
Lasse Karlsson
Mirvi G

Har ingen erfarenhet av 650, har bara ägt en M6 i 6-serien. Dock blir jag förvånad, då du skriver "rasade" motorer till "höger o vänster"!

Har haft fem M5/M6, 2st M5 E39, 1 st M5 F10, 1st M6 F12, o idag har jag en X5M. Alla dessa med V8:or, med o utan turbo. Av dessa 5, har jag inte haft ett enda motorproblem, på nån av dem!, utan det har känts som att de är otroligt bra o driftsäkra motorer!

Man fick dock tidigt lära sig att sköta service, o "varmköra" motorerna ordentligt innan man gick på "hård" belastning!

Har dock hört att några haft krångel, med "rassel" o Vanosproblem, men då har jag förstått, att det varit på bilar, där man inte skött, det jag först nämnde!

modolasse
Länk

EB
Lasse Karlsson
Mirvi G!

Kolla in länken ovan , som Pula lade in! Det är min gamla, som jag sålde förra sommaren! Ska du köpa M6, så kan jag varmt rekommendera den!!

Garanterat i "nyskick"!! o precis som det står i annonsen, verkligen allt i utrustning som man vill ha på en sån här bil!! Nypris över 1.8 miljoner!

Gillar du kombon(som jag verkligen gjorde!) o vill bli med M6, så är det bara att slå till! Den stod ute hos 7H, för detta pris, ca 3 månader, före o efter jul, utan att säljas.

Så om du vill, kan du säkert få den för 650.000, vid snabb affär!

Vill du ha mer info om bilen så återkom!!

modolasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.