AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
709

Köpråd F70 bensin

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Håller på o scoutar runt efter en SUV att ersätta min Swift Sport, stör mig mer än jag trodde på att inte få med sig saker. Insåg att X5M är relativt billiga nu och tänkte att en sån kanske vore kul som bruksbil. Kör inte så långt till jobbet så bränsleförbrukning är inte jätteviktigt och all diesel kvalar ut för det känns dumt med diesel när man kör 8km till jobbet normalt.

Hur är servicekostnader på en gammal X5'a egentligen ? Däck och bromsar antar jag är dom stora utgifterna, men bortsett från det känns det som det borde vara ungefär lika mellan en 4.8 och en M. Ja när turboaggregaten ger sig så blir det deluxedyrt :)
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Kolla försäkringskostnaden innan du köper...
Gl
282
GluffiS
Japps, det har jag redan gjort. Det var förvånansvärt billigt för en X5M , det har sina fördelar att bo på landet och vara över 40 :)

Det var ingen större skillnad på en sån och en Merca E klass av modernt snitt, 1-200:- i månaden. Om man slog till på en svensksåld som inte hade körförbud, kollade en import med körförbud då var det strax över 7000:- i månaden :)

Even alcohol can bend the room...
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Lustigt. Undrar varför just X5M är relativt billig?
Gl
282
GluffiS
Billig är väl olika definitioner, en E klass är rätt dyr o andra sidan, men en X5M landade på precis över 10k om året helförsäkrat för mig. Dyrare än Evon men fortfarande helt okej tycker jag.

Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Märkligt, jag slog in en MB E400 -18 på mig hos Trygg Hansa. 2000 mil helförsäkring kostar ca 1000:-/mån. Det är extremt billigt tycker jag. Faktiskt ungefär lika mycket som en 540i -18. Blir lite förvånad. Brukar vara mycket dyrare att försäkra BMW. Har rattstölderna minskat i och med G31?

Sen kollade jag ett par svensksålda X5M och då vill TH ha över 7000:-/mån. Ser inget konstigt med deras historik heller.

Vilken X5M har du kollat med?

Länk
Länk
Gl
282
GluffiS
Min -11 E220 CDI kostade dock 300:- om året än min Evo8 så ja merca är generellt rätt dyra att försäkra tycker jag. Tittade på en E400 o det landade på 14k helår

Folksam och den blåa svensksålda på bytbil , en 2011 om jag minns rätt. Trygghansa är sjukt dyra emellanåt.

Länk

Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Den där var ju billigare att försäkra. Bara 6000:-/mån hos TH. Dpck "bara" 3300:-/mån hos BMW Original och 1750:-/mån hos Folksam (som jag glömt bort att de existerade. :)).

Tydligen är inte TH så sugna på att försäkra motorstarka BMW. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.