|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag skall göra en lackbehandling på min 320 därför skulle jag vilja ha lite för-/nackdelar på respektive typ. Ni som har BVS, Ditec eller Mr Cap. Skriv era synpunkter och gärna på vilken station ni har utfört det på. Det kan ju dock skilja från ställe till ställe. BVS har jag en viss erfarenhet av då farsan lackbehandlar sin Mercedes där och resultatet är faktiskt kanon. Men......... ja skriv. === /MP | |
|
Jag lämnade in min på MrCap i Täby och är väldigt nöjd förutom med insmörjningen av skinnet som inte blev som jag förväntat mig. Har använt MrCap 2 gånger innan och varit nöjd! En kompis lämnade in sin på Team1 i Västberga och den lacken kändes sträv och torr efter ca 3 månader. Han var inte nöjd. Han lämnade in en annan bil i våras och gjorde samma behandling som mig, också i Täby, och är fortfarande nöjd! M V H Stephan ______________________________ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mrcap på MIN bil var det sämsta som hänt den tyvärr. men det finns det andra trådar om bara att använda sökfunktionen. Ditec är nog den enda behandlig som JAG sett som verkar hålla måttet. MVH Hasso Länk |
|
Jag lämnade in min gamla 325 på mrCap i Hbg, resultat var helt ok, inte perfekt, men helt ok. Dock var priset inte ok.... För dom pengarna tyckte jag att det skulle bli bättre. |
|
|
Har idag bilen inne hos Jörgen på Ditec... ska bli intressant att se resultatet :) *Best Man Wins* |
|
|
Jag har gjort ditec sen 95 på stockholms bilvård och före det provat: Mr Cap, Permashine Buffnshine mfl. Ingen av de nämnda blev jag nöjd med. Mr Cap och BuffnShine lyckades jag avfetta bort lackskyddet på ett par månader och på Permashine krackelerade lacken på min bakspoiler(1 år gammal 900 Aero-16v-90). Se begbilstestet hasso gjorde av 740-95. Den bilen har gått 30k mil idag och är 7 år gammal. Djupet i lacken är inte långt ifrån ny. Med risken för att låta kategorisk så menar jag på att en korrekt lagd ditec är bland de bästa lackskydden man kan hitta. Sen gäller det givetvis att det är vården mellan ombehandlingarna som gör att bilen hålls fräsch. Vem som helst kan förstöra en lack även med en ditec på den. Mvh Asken |
|
| OK, kan någon peka på vad är det som skiljer dessa behandlingar åt? Jag har köpt min bil ett år gammal och det satt en MrCap kilistermärke på den. Jag har fattat att det är någon lackbehandling men har aldrig satt mig i det ordentligt... vad behandlas? Hur ofta? VIlket är det önskade effekten? kostnad? | |
Kowalski |
Hej Ditec är mycket bra och kan verkligen rekomenderas. Dock så kan de olika Ditec-ställena ha lite ojämn kvalite på arbetet vilket jag tror även föreligger hos de övriga märkena. Välj därför något av de mer välrenommerade ställena som är erkänt duktiga. Rekonditionering är en konst, minst sagt. Så satsa på Ditec, men skippa för guds skull den där lilla löjliga "Pride-flaggan" som hamnar på bakluckorna hos en del Ditecbehandlade bilarna. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
Richie L |
Z3c 4 ever! Har du ett Mr:cap märke i bakrutan så innebär det att en Formula U behandling är utförd på bilen. Dvs deras mest kompletta lackbehandling (konservering) Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
Vaxdepån / lackskydd.nu har gjort ett strålande jobb på min och några bekantas bilar. Mer info här: Länk Produkterna som används kommer från Lahega med Christer i spetsen (= bra grejer!) Mvh Anders S. |
|
|
Får hänsvisa till www.ditec.se eller rekondreportaget under reportage till höger om vad jag tycker om mitt resultat. PS BMW Coupe, din bil blev strålande a little birdie told me DS :) Mvh Asken |
|
| Richie L: hur länge håller sånt? Måste man göra om det då och då? | |
|
Asken: :))) *Best Man Wins* |
|
| Ditec rules!!! sök gärna i gamla inlägg på bilvårdsforumet där ämnet är mycket väl dokumenterat | |
|
Min Z3:a lämnade jag in för en Formula U behandling i April direkt efter att jag köpte min bil, och jag måste åter igen säga att jag är mycket nöjd med Mr.Cap här i Jönköping. Visst har jag hört en och annan säga att det inte har blivit så bra resultatmässigt efter behandling. Men vad gör det .. så länge jag är nöjd, så återkommer jag till dom varje år för att min bil ska få den bästa unika ytbehandlingen som finns enligt många. Resealant-behandlingarna sker till ett fast pris och omfattas av Mr.Cap´s garantiprogram. Och för bästa resultat använder jag deras Wash & Gloss schampo som är direkt anpassat till Formula U behandlingen. Man gör ju allt för att pärlan ska vara den finaste/vackraste av alla pärlor :) Länk |
|
Richie L |
Z3c 4 ever! Det rekommenderas att göra Formula U årligen. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
Nån som vet var jag kan lämna in bilen på lackbehandling i värmland? |
|
|
Tja Vad kostar en ditec behandlig? /Peter |
|
|
Falcon: Kolla på Länk och din närmsta bilvårdare. Det kan ju skilja. Stockholms bilvård och Jörgen har bra priser för vad man får men det är ju beroende på bilmodell. Har haft min fd M3 cab (Cosmosschwartz) på Ditec och det blev mycket bättre än "en annan lackkonserveringsfirma" som gjorde det året innan, dock var det den "billiga" varianten man han polerade i 5.5 timme på bilen då den var rätt schleten i lacken eftersom tidigare ägaren inte lackskyddat professionellt iallafall. Resultatet hos Jörgen blev mycket bra och en svart bil är det som är allra svårast att få riktigt snyggt. Kanske är diamantsvart svårast men det får väl poler-Asken eller "nej det har inte regnat"-hasso svara på ;) Nu skall blåingen in om en dryg vecka och få samma behandling. 2 fulla Ditecbehandlingar inom 6 månader gör att man är en bra kund tror jag ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.