|
|
|
|---|---|
|
Hej Lade märke till att två av mina däck verkar ha fel rotationsriktning. Förmodar då att den lilla bilen på däcket visar rätt rotationsriktning, om det är så, då är det fel. Jag är osäker men kan nån här på forumet bekräfta detta?? Kolla bilderna. Detta däck sitter vänsterfram, kollar man bilen så är r-riktningen rätt. Länk Detta är högerfram. Således fel r-riktning. Länk Likadant är det på de andra två däcken. Enligt bilen på däcken, så är vänster främre och bakre rätt riktning menast höger främre och bakre är fel rotationsriktning, har jag rätt lr fel?? | |
|
Tittar man på räfflorna i däcken så pekar utbuktningen bakåt på det däck som rullar i rätt riktning. Det andra däcket (höger fram) pekar utbuktningen på räfflorna framåt. Detta däck är höger bak. Länk |
|
|
Vilken däckmodell är detta? Däck med specifik rotationsriktning brukar ha tydliga pilar och ev texten Rotation. Assymetriska däck brukar vara tydligt märkta med text Outside/Inside. Tycker inte att däckmönstret ser ut att ha en rotationsriktning. Men skriv modellen så får du nog snabbt svar ;) |
|
|
Den där symbolen hag jag aldrig sätt tidigare. Som nämnts tidigare, rotationsriktning anges med en tydlig pil på däckets sida. |
|
| Det är Good Year Efficient Performance 225*55*17. | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Länk |
|
Informationen jag hittar tyder på att det är asymmetriskt men inte rotationsbestämt, dvs samma sida skall vända utåt medan rotationsriktning inte spelar roll. Det brukar stå Inside och/eller Outside på sidan på sådana däck. Kanske någon annan vet om Goodyear har hittat på bilsymbolen till detta istället för text? (Jag har haft däck som var både och då köper man olika däck till vänster/höger sidan.) |
|
| Ingen av dina bilder visar något om in-/utsida eller rotationsriktning. | |
| Det där däcket har inte en specifik rotationsriktning | |
|
Ok Då är saken biff!! Då sitter däcken rätt. Tackar för all hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.