AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.242

Ny familjebil

ma
81
madzone
Toyota GR Yaris -21
Audi A5 Sportback 45 TFSI -21
Hej!

har länge läst detta forum och gillar det skarpt! Finns mycket matnyttigt. Vill med detta inlägget bara säg hej egnetligen.

Jag har sedan några år tillbaka Kört en M140i -17 som jag är helt galet nöjd med! Vi hade vi sådan om den en V70 D3 -12 som började bli till åren kommen. Det blev en F31 320iA Xdrive -19 med 1400 mil på mätaren som erästtare. Är faktiskt förvånad över hur bra F31 funkar med barnvagn och barnstol. Jag tittade en del på 340i men tyckte inte den var värd pengarna när vi har M140i som andrabil. Jag fundrade också ett tag på G31 men inom vår budgetram fick man en snikutrustad 520d utan Xdrive och sambon ville inte ha en så stor bil. Återstår att se hur vi trivs med F31an om ett tag.

Är lite bortskärmd med bra BMW-bilar då mina föräldrar har en M2 comp -19 och en M550i -21... Förväntar min såklart inte att F31:an är lika bra men de har gjort mig "BMW-smittade"
Jo
48
Johan M. B
G21 320d xDrive M-sport -21
Har en likadan F31. Jättenöjd och med Xdrive får den lite av 5ans stabilitet på vägen. Utrymmena räcker gott och väl, det håller jag med om. Uppskattar mer att formatet är lite nättare än på 5-serien.
De
764
Deimos
320d GT xdrive -16
Ni som valde F31 som familjebil kollade ni på F34 och valde bort den pga utseendet, nått annat eller missade ni att den finns?
Som jag ser det är F34 en fantastisk familjebil där benutrymmet bak till och med är lite större än F11 vilket gör den bakåtvända barnstolen i baksätet till ett ickeproblem. Till och med om personen framför är 190 lång.
Jo
48
Johan M. B
G21 320d xDrive M-sport -21
Farsan hade en F34 för några år sedan. Underbar och underskattad bil och jag tycker den är snygg, till skillnad från samtida 5 GT som är för "baktung". Att det blev en F31 för min del berodde på att det var bättre pris på den, annars hade jag nog tagit F34.
ma
81
madzone
Toyota GR Yaris -21
Audi A5 Sportback 45 TFSI -21
Det var samma för oss egentligen. F34 är en jättebra bil men det fanns inga bilar med rätt år och miltal som kunde matcha priserna på F31. Vi betlade 269 000 kr för F31 320iAT xdrive -19 med en ägare och 1400 mil. Bedömningen var att det var svårt att få mer bil än så för pengarna.
Rullar in på mitt 4e år med F34. Har ruggigt svårt ett finna en ersättare. Kanske mest för att bilarna blivit dyrare, önskar en kärra som är runt 2 år, max 3000 mil och runt 300-350’ i pris inkl bra utrustning.

Melbourne röd med M paket som rullat 6900 nu, bra skatt och försäkring, tuggar mil efter mil, bra utrustad och otroligt utrymme båda i bagaget och i kupén. Sen lite högre markfrigång så det går att rulla ut på skogsvägar om man önskar. Såklart BMW körglädjen även om instrumenteringen börjar kännas gammal.

Synd att BMW ger upp 3 serien GT. Bästa BMWn jag haft av mina 5 BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.